جوان هیاتی باید فعال فرهنگی باشد

اقتصاد ایران: زابل_ امام جمعه شهرستان زابل گفت: جوان هیاتی، باید فعال فرهنگی و اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید پوراندخت شامگاه دوشنبه، در دیدار مسؤولان هیأت مذهبی و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و آغاز برنامه‌های سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) انجام شد، ضمن تقدیر از فعالان این عرصه، افزود: هیئات مذهبی، از سرمایه‌های اجتماعی ما محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: مسؤول هیئت یا مداح یا هرکس دیگری که در این دستگاه خدمت می‌کند، در پیشگاه خداوند متعال، اجر و قرب ویژه‌ای دارد، چرا که هیئت و ارکان آن از مقدسات ما است.

وی تصریح کرد: قطعاً هیأت، هیأتی و خادم و خیمه عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در فرهنگ شیعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، جوانان وفادار هیأتی و ذاکران دل سوخته اهل بیت (ع) در محرم و صفر علمدار و میدان‌دار عزای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و محافل مذهبی و دینی هستند.

وی گفت: هیأتی یعنی علمدار، یعنی کسی که الگویش علمدار قیام عاشورا حضرت ابوالفضل (ع) باشد.

پوراندخت اظهار کرد: دشمنان ما از دیرباز به جهت اینکه این سرمایه ممتاز و غنی را از کار بیندازند و جایگاه آن را در جامعه اسلامی تضعیف کنند، انحراف در هیئت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند یا در تلاش هستند تا با هزینه‌های هنگفت و تزریق پول، هیأت‌ها را از کارکرد اصلی‌شان که اسلامی و انقلابی است، منحرف کرده و در پاره‌ای از موارد، مطالبی را به منظور ایجاد انحراف، در سخنرانی‌های روحانیون مذهبی و مطالب مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) وارد کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل در ادامه بیان کرد: متأسفانه، بعضی‌ها، هیئات مذهبی را فقط به عنوان مکانی برای روضه‌خوانی و عزاداری می‌شناسند، در حالی که هیأت کارکردهای فراوانی دارد و باید جامع الاطراف باشد.

وی با بیان اینکه جوان هیأتی ما باید فعال فرهنگی و اجتماعی بوده و کار اقتصادی و عمرانی و جهادی انجام دهد و یک فعال سیاسی کاردان و انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مجالس ما فقط منحصر به ایام محرم و صفر نباشد و این چشمه جوشان و زلال، تحت عنوان روضه‌های خانگی، همچنان تداوم داشته و مجالس عزا و روضه‌های خانگی که باعث ایجاد و ازدیاد برکت در خانه‌ها می‌شود، در بین اقوام، محله‌ها و همسایه‌ها برگزار شود.

امام‌جمعه شهرستان زابل در پایان با سفارش به موضوع انتخابات مهم و تأثیرگذار ریاست‌جمهوری در روز جمعه هفته جاری گفت: شهروندان سیستانی، مثل گذشته، پرشور و منسجم در این عرصه سرنوشت‌ساز و حیاتی شرکت می‌کنند و با حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری، به تفکر ولایی و انقلابی رأی خواهند داد.

شایان ذکر است در این مراسم تعدادی از هیأتی ها و مداحان اهل بیت (ع)، به بیان درخواست‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ