اذعان صهیونیست‌ها به صحت معادله نصرالله در شمال

اقتصاد ایران: یک رسانه صهیونیستی با استناد به سخنان سید حسن نصرالله تاکید کرد که اسرائیل باید هرچه سریعتر جنگ در غزه را پایان دهد و تنها راه برای بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال، آتش‌بس در غزه است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، همزمان با عقب نشینی مقامات صهیونیست از تهدید خود برای گسترش جنگ علیه لبنان، تحلیل‌ها در محافل و رسانه‌های عبری در این زمینه همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها معتقدند بهترین راه برای حل و فصل درگیری‌ها در جبهه شمالی، رسیدن به یک توافق سیاسی با لبنان تحت میانجی‌گری آمریکا و کشورهای غربی است.

در این زمینه روزنامه عبری هاآرتص در سرمقاله خود تحت عنوان «نه به جنگ در شمال»، به شدت از اظهارات وزرای فاشیست کابینه رژیم صهیونیستی یعنی ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ که بر ادامه جنگ و گسترش آن ،چه در جبهه غزه و چه شمال، تاکید دارند، اعلام کرد: جنگ با حزب الله به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود؛ جنگی که ارتش اسرائیل آمادگی آن را ندارد و آسیب‌های شدیدی به جبهه داخلی اسرائیل وارد می‌کند و هزاران کشته بر جای خواهد گذاشت.

در مقاله هاآرتص آمده است: ژنرال «چارلز براون» رئیس ستاد ارتش آمریکا هفته گذشته هشدار داد که به نظر نمی‌رسد ایالات متحده قادر به کمک به اسرائیل در جنگ گسترده با حزب الله باشد و مقابله با موشک‌های کوتاه برد پرتاب شده توسط حزب الله بسیار دشوار است.

این رسانه صهیونیستی افزود: خطر جنگ همه جانبه در سایه وجود کابینه‌ای، اسرائیل را تهدید می‌کند که قادر به توافق درباره اهداف جنگی نیست. این کابینه مدام در حال تحریک علیه فرماندهان ارتش اسرائیل بوده و از کسانی که از خدمت در ارتش فرار می‌کنند، حمایت می‌کند.

هاآرتص با تاکید بر لزوم تلاش برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه و موافقت اسرائیل با معامله تبادل اسرا در ازای عقب نشینی از غزه، اعلام کرد: یوآو گالانت (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) حل و فصل سیاسی را به جنگ ترجیح می‌دهد و این اولویت مشترک همه شهرک نشینانی است که می‌خواهند به شهرک‌های شمالی برگردند.

بازگشت اسرائیلی‌ها به شمال مشروط به آتش بس در غزه است

روزنامه عبری هاآرتص در ادامه با اعتراف به یکپارچه بودن جبهه‌های غزه و لبنان به سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در این زمینه استناد و تاکید کرد: آتش بس در جبهه جنوب لبنان وابسته به توقف کامل جنگ در نوار غزه است و این تنها راه تضمینی برای بازگشت شهرک نشینان به شمال خواهد بود.

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد: به محض اجرایی شدن آتش بس در نوار غزه، مذاکرات سیاسی غیر مستقیم میان اسرائیل و لبنان برای حل و فصل درگیری‌ها آغاز خواهد شد و یک پیشنهاد، از قبل برای توافق با لبنان به این منظور تهیه شده و منتظریم که آتش بس در غزه برقرار شود.

سید حسن نصرالله بارها تاکید کرده که تنها راه بازگشت شهرک نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی، توقف کامل جنگ در نوار غزه است.

دبیرکل حزب الله در این زمینه در پیامی به شهرک نشینان شمال اراضی اشغالی که برای بازگشت به آنجا عجله دارند، گفت: اگر می‌خواهید به شمال برگردید، سراغ کابینه خود بروید تا جنگ در غزه را متوقف کند.

روزنامه عبری معاریو هم در گزارشی اعلام کرد: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که یک سوم از اسرائیلی‌هایی که از مناطق شمالی آواره شده‌اند هرگز به خانه‌هایشان برنمی‌گردند.

در این نظرسنجی که هزاران نفر از آوارگان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی در آن مشارکت کرده بودند، حدود 28 درصد گفتند به هیچ وجه آمادگی جهت بازگشت به شهرک‌های شمالی را ندارند، 46 درصد هم گفتند در شرایطی که اوضاع کاملاً آرام و تضمین شده باشد به خانه‌هایشان برمی‌گردند. حدود 26 درصد هم گفتند که هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

از طرف دیگر روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که بعد از 8 اکتبر 2023، حزب الله تبدیل به تهدید اصلی برای اسرائیل شده؛ نه تنها به این دلیل که شمال الجلیل را از جمعیت خالی کرده و آتش سوزی گسترده‌ای در شهرک‌های شمالی به راه انداخته، بلکه به این دلیل که ده‌ها هزار اسرائیلی را آواره کرده و تا زمانی که (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله اجازه ندهد آنها نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

«آوری گوردین» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی هم در صحبت با ساکنان شهرک مانوت در الجلیل غربی اعلام کرد که تخلیه ده‌ها شهرک شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی)، بزرگترین دستاورد حزب الله است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ