آوارگی ۵۵ هزار سودانی از ایالت سنار

اقتصاد ایران: سازمان بین‌المللی مهاجرت از آواره شدن بیش از ۵۵ هزار شهروند سودانی در ایالت سنار واقع در شرق این کشور خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای واکنش سریع با هدف تصرف ایالت سنار پیشروی خود را به سمت این ایالت شروع و شنبه هفته جاری اعلام کردند که مقر فرمانده لشکر 17 پیاده ارتش در این ایالت را به تصرف خود در آوردند.

در همین راستا، ارتش سودان اعلام کرد: نبرد با نیروهای واکنش سریع در شهر سنجه ( مرکز ایالت سنار ) و مناطق اطراف آن به شدت ادامه دارد و نیروهای ما همچنان در مواضع خود مستقرند.

سازمان بی‌ المللی مهاجرت اعلام کرد: در جریان درگیری جاری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در شهر سنجه و روستاهای اطراف آن بیش از 55 هزار شهروند سودانی آواره شده‌اند.

در این بیانیه آمده‌است: درگیری مسلحانه میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در سراسر ایالت سنار ( شرق سودان ) ادامه دارد و بر اساس گزارش‌های میدانی حدود 50 هزار نفر از مردم این ایالت از بیم جان خود به ایالت قضارف ( همجوار سنار)  5 هزار  تن دیگر به ایالت نیل آبی ( جنوب شرق ) و حدود 440  نفر هم به شهر «حبلین» واقع در ایالت نیل سفید ( جنوب ) کوچ کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه خود تصریح کرد: وضعیت در ایالت سنار بحرانی و شرایط آینده غیرقابل پیش بینی است.

شاهدان عینی به خبرنگاران خبرگزاری آناتولی گفتند: در جریان درگیری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع هزاران نفر از شهر سنجه آواره شده‌اند.

آنان افزودند:  آوارگان با پای  پیاده یا با خودرو به سمت شهر دندار ( شرق سنار) و شهر هاواتا واقع در ایالت قضارف در حرکتند.

در همین حال،  مقامات محلی به خبرنگار روزنامه سودان تریبون گفتند: نیروهای واکنش سریع از جنوب غربی سنجه وارد این شهر شدند و به سرعت به بازار ، اماکن تجاری و منازل مردم حمله کردند و اموال شهروندان  را به یغما ببرند.

به گفته دیده بان حقوق بشر سنار، نیروهای واکنش سریع ده‌ها بیمار غیر نظامی و کادر پزشکی را در  بیمارستان سنجه  به گروگان گرفته و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

این تشکل مردم نهاد تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موثق،  نیروهای واکنش سریع از این بیمارستان به عنوان یک مرکز نظامی استفاده می‌کنند و این مسئله برخلاف قوانین بین المللی حقوق بشر و یک جنایت جنگی است.

دیده بان حقوق بشر سنار نیروهای واکنش سریع را مسئول حفظ جان و سلامتی تمام شهروندان به گروگان گرفته شده در بیمارستان سنجه دانست.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ