سیستم رباتیک دانشگاه MIT بسته‌بندی مواد غذایی در فروشگاه‌ها را آسان‌تر می‌کند [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: محققان دانشگاه MIT با توسعه‌ی ربات RoboGrocery، بسته‌بندی مواد غذایی در فروشگاه‌ها را آسان می‌کند.

اولین سیستم صندوق خودکار در سال ۱۹۸۶ در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کروگر در حومه‌ی آتلانتا نصب شد. این فناوری چندین دهه طول کشید؛ اما سرانجام در سراسر ایالات متحده گسترش یافت. حال به‌نظر می‌رسد در آینده‌ی نه‌چندان دور شاهد سیستم بسته‌بندی رباتیک باشیم.

بخش علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی (CSAIL) مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) این هفته RoboGrocery را رونمایی کرد. این سیستم با ترکیب بینایی کامپیوتری با چنگ‌زننده‌ی رباتیک، می‌تواند انواع اقلام سوپرمارکتی را در کیسه بسته‌بندی کند.

برای آزمایش RoboGrocery، محققان ۱۰ شیء ناشناخته برای ربات را روی نوار نقاله‌ی مواد غذایی قرار دادند. این محصولات از اقلام ظریفی مانند انگور، نان، کلم پیچ، مافین و کراکر تا اقلام بسیار محکم‌تر مانند قوطی سوپ، بسته‌های غذا و ظرف بستنی را شامل می‌شد.

ابتدا سیستم بینایی وارد عمل می‌شود و اجسام را قبل از تعیین اندازه و جهت آن‌ها، روی تسمه تشخیص می‌دهد. هنگامی‌که چنگ‌زننده با انگور تماس پیدا می‌کند، حسگرهای فشار موجود در انگشتان تشخیص می‌دهند که این میوه‌ها در‌واقع ظریف هستند؛ بنابراین، نباید در ته کیسه قرار گیرند. در مرحله‌ی بعد، سیستم متوجه می‌شود که قوطی سوپ ساختار محکم‌تری دارد و آن را در ته کیسه قرار می‌دهد.

آنان ژانگ، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه گفت: «این گام مهمی به‌سمت داشتن ربات‌هایی است که مواد غذایی و سایر اقلام را در محیط‌های واقعی بسته‌بندی کنند. اگرچه هنوز کاملاً آماده‌ی شروع فاز تجاری نیستیم، تحقیقات ما نشان‌دهنده‌ی قدرت ادغام چندین حسگر در سیستم‌های رباتیک نرم است.»

مقالات مرتبط
  • ویدئو حیرت‌انگیز Figure 01؛ رباتی که دنیا را می‌بیند و درک می‌کند
  • آشنایی با پیشرفته‌ترین ربات‌های انسان‌نما؛ چند قدم تا تحقق رویای بلید رانر

با وجود پیشرفت‌های سیستم رباتیک MIT، جای پیشرفت زیادی در قسمت‌های بازوی چنگ‌زننده و سیستم تصویربرداری و تعیین چگونگی و ترتیب بسته‌بندی اقلام این ربات وجود دارد. با گسترش فناوری این سیستم رباتیک ممکن است پای آن به سایر صنایع مانند کارخانه‌های بازیافت نیز باز شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ