کره شمالی پخش تلویزیونی خود را به ماهواره روسی تغییر داد

اقتصاد ایران: کره شمالی انتقال و پخش برنامه‌های تلویزیونی دولتی خود را از یک ماهواره چینی به ماهواره‌ای روسی تغییر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی انتقال و پخش برنامه های تلویزیونی دولتی خود را از یک ماهواره چینی به ماهواره‌ای روسی تغییر داد.

یک ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با رویترز اظهار کرد سیگنال های تلویزیون مرکزی کره شمالی از تاریخ 29 ژوئن، به جای ماهواره چینی «چاینا ست 12» توسط یک ماهواره روسی با نام «اکسپرس 103»، انتقال داده می شود.

براساس این گزارش، تغییر در ماهواره تلویزیونی کره شمالی پس از سفر اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی در ماه ژوئن و دیدار با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و امضای معاهده برای تعیمق روابط در تمام حوزه ها از جمله تعهد دفاع متقابل رخ داده است.

این در حالی است که تماشای آنلاین تلویزیون کره شمالی همچنان امکان پذیر است گرچه ممکن است این تصاویر با تاخیر و یا با کاهش کیفیت همراه باشد.

بر این اساس، نهادها و رسانه های دولتی کره جنوبی، رسانه های کره شمالی را به رغم محتواهای سیاسی و طراحی شده آن، منبع محدود اطلاعات از داخل پیونگ یانگ می دانند.

در همین حال یک مقام وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: ماهواره روسی و دریافت برنامه های ماهواره ای، در برخی مناطق در سمت ما، با اختلال مواجه شده است و این وزارت خانه درصدد حل این مشکل فنی است.

این در حالی است که نهادهای مرتبط در کره جنوبی باید به خدمات ماهواره ای دسترسی داشته باشند تا برنامه های تلویزیونی کره شمالی را رصد کنند اما دسترسی عموم به رسانه های کره شمالی ممنوع است.

براساس این گزارش، خبرگزاری رویترز نیز از تاریخ 29 ژوئن قادر به دریافت سیگنال های تلویزیونی کره شمالی نیست.

چندی قبل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای نخستین بار در 24 سال اخیر به کره شمالی رفت .در این سفر، سران دو کشور توافقنامه جدید مشارکت راهبردی جامعی را امضا کردند. پوتین این توافقنامه را «سندی بنیادی» نامید که اساس روابط دو کشور در بلندمدت را تشکیل خواهد داد.

بر این اساس، در توافقنامه مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره شمالی که توسط ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، رهبران دو کشور امضا شده، تاکید شده است که در صورت تجاوز خارجی، دو کشور برای هماهنگ کردن مواضع و اطمینان از همکاری دوجانبه برای از بین بردن این تهدید اقدام خواهند کرد.

در همین حال مقامات کره جنوبی آمریکا و ژاپن دربیانیه ای مشترک، که از سوی وزارت امور خارجه کره جنوبی منتشر شد، تعمیق همکاری های نظامی بین روسیه و کره شمالی را به شدت محکوم کردند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد انعقاد توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع بین روسیه و کره شمالی گفت که این پیمان هدف تشکیل یک اتحاد نظامی بر اساس الگوهای غربی نیست.

وی با اشاره به اینکه همکاری بین روسیه و کره شمالی علیه کشورهای ثالث نیست و صلح در شمال شرق آسیا را تهدید نمی‌کند، تاکید کرد: توافق به دست آمده ساز و کار مهمی برای تضمین امنیت منطقه است.

درحالی که کره جنوبی و آمریکا تحریک‌هایی را در شبه جزیره کره انجام می‌دهند، سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: این سند باید خطر جنگ جدید در شبه جزیره کره، از جمله با استفاده از سلاح های هسته‌ای را کاهش دهد.

او در نهایت بیان کرد: مسکو و پیونگ یانگ اقدامات قانونی را با هدف توقف تهدیدهای فزاینده غرب انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ