رسمی: گوشی آیفون X وارد فهرست «دستگاه‌های قدیمی» اپل شد

اقتصاد ایران: گوشی آیفون X که در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شده بود، رسماً وارد فهرست «دستگاه‌های قدیمی» اپل شد تا برای «منسوخ‌شدن» آماده شود.

اپل امروز رسماً گوشی آیفون X و نسل اول اسپیکر هوم‌پاد و نسل اول هندزفری ایرپاد را وارد فهرست دستگاه‌های «قدیمی» خود کرد.

دستگاه‌های حاضر در فهرست «قدیمی»، محصولاتی هستند که اپل فروش آن‌ها را بیش از پنج سال و کمتر از هفت سال قبل به‌پایان رسانده است. این دسته از محصولات همچنان خدمات پس از فروش دریافت می‌کنند و پس از ورود به فهرست دستگاه‌های «منسوخ»، پشتیبانی از آن‌ها به‌طور کامل متوقف می‌شود.

گوشی iPhone X (بخوانید آیفون ۱۰) در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شد و پیشرفت چشمگیری را وارد گوشی‌های خانواده‌ی آیفون کرد. آن محصول به‌مناسبت ۱۰ سالگی برند آیفون عرضه شد و برای اولین‌بار دکمه‌ی هوم را کنار گذاشت و کاربران را با فناوری فیس ID آشنا کرد.

آیفون ۱۰ اپل نمایشگر بزرگ اولد و بریدگی نمایشگر (ناچ) و پردازنده‌ی A11 داشت و از اولین موتور عصبی اختصاصی اپل برای پردازش‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین استفاده می‌کرد. آیفون ۱۰ اولین گوشی اپل با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم بود.

مقاله‌های مرتبط
  • بررسی آیفون 10 اپل
  • زندگی درون سیب؛ اپل چگونه در حال تسلط کامل بر دنیا است؟

اسپیکر هوم‌پاد در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و یک سال بعد در‌دسترس قرار گرفت. قیمت اسپیکر مذکور ۳۴۹ دلار بود. درمقابل، اولین نسل از ایرپاد در سال ۲۰۱۶ در‌دسترس مردم قرار گرفت و برچسب قیمت ۱۵۹ دلار را یدک می‌کشید.

محصولات اپل مدتی پس از ورود به فهرست دستگاه‌های «قدیمی»، در فهرست دستگاه‌های «منسوخ» قرار می‌گیرند. اپل می‌گوید دستگاه‌های منسوخ آن‌هایی هستند که هفت سال از توقف فروششان می‌گذرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ