شعرای آیینی با اشعار خود فرهنگ شیعه را به دنیا معرفی کنند

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد از شعرای آیینی استان خواست تا با اشعار خود فرهنگ شیعه را به دنیا معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با شاعران آیینی استان یزد با اشاره به گفتاری از معصومین(ع) مبنی بر اینکه «خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند»، اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) سال ها مبارزه و تلاش کردند برای اینکه کلمه الله اعتلا پیدا کند و حاکمیت الله در جامعه نهادینه شود.

وی عنوان کرد: ائمه معصومین(ع)، سفیران حاکمیت الله در جامعه بودند و در این مسیر یک لحظه آرامش نداشتند و ایثارگری های بسیاری کردند.

آیت الله ناصری با اشاره به تلاش‌های هر یک از ائمه معصومین(ع) گفت: شیعه به واسطه این تلاش ها مسیر خود را پیدا کرده زیرا پیرو ائمه ای هستیم که ما را به صراط مستقیم هدایت کرده اند.

امام جمعه یزد ادامه داد: صراط مستقیم، مسیری است که ما را از انحرافات دور نگه می دارد و به مقصد نهایی که راه خداست، می رساند و ائمه معصومین(ع) چراغ این مسیر پر پیچ و خم بوده اند.

وی عنوان کرد: امروز به هر نحو ممکن حتی با شعر و دیگر ابزار هنر باید این مسیر را ترویج و تبلیغ و امر ائمه معصومین را احیا کنیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: البته شیعه هنوز نتوانسته حقیقت خود را در جهان به درستی معرفی کند و برای اینکه این مهم تحقق پیدا کند، باید شرق شناسان کتاب بنویسند و همه جهان از کتابهای مرتبط با شیعیان آکنده شود.

وی افزود: امروز منابع تمام تاریخ نویسان، منابع اهل سنت است و از منابع تشیع استفاده نشده در حالی که باید تلاش می کردیم تا این منابع را به مورخان و به مردم دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: شاعران باید با شعر و نثر و گفتار و عمل سیره اهل بیت(ع) را ترویج دهند و با استفاده از این ابزار، شیعه را به دنیا معرفی کنند.

آیت الله ناصری ادامه داد: متاسفانه عده ای در صدد هستند با قوانین و رسوم منسوخ شده، نسبت فرزندان حضرت فاطمه و حضرت علی(ع) را با رسول اکرم(ص) بی اعتبار اعلام کنند زیرا اعراب، فرزندان دختر را نوه نمی دانند و این در حالی است که خداوند متعال با واقعه مباهله و معرفی فرزندان رسول خدا(ص) ، این حساب و کتاب باطل را زیر سئوال برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرگذاری شعرا در میان مردم گفت: باید به نحوی رفتار کنید که هم نوشته های شما معنویت داشته باشد و هم در میان مردم اثرگذاری بالایی داشته باشید و اگر کار و هدف برای خدا و رضای خدا باشد به این نتیجه خواهید رسید.

گفتنی است؛ در این مراسم شاعران آیینی استان یزد به خوانش اشعار خود پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ