اعلام آمار تفکیکی انتخابات ریاست جمهوری دور اول در استان سمنان

اقتصاد ایران: سمنان- رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از اعلام ریز آمار تفکیکی انتخابات ریاست جمهوری در این استان خبر داد و گفت: سرخه بیشترین میزان مشارکت را داشته است.

فرج الله شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اعلام ریز آمار تفکیک انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهور در دور نخست در هشت شهرستان استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: مجموع آرای اخذ شده در این استان ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ رأی بوده است.

وی با بیان اینکه کل جمعیت واجد شرایط رأی دادن در استان سمنان ۵۳۴ هزار و ۲۶ رأی بوده است، افزود: سرخه با ۷۶.۲ درصد بیشترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه کمترین میزان مشارکت به گرمسار با ۳۷.۳ درصد اختصاص دارد، بیان کرد: میانگین مشارکت مردم استان در این رویداد ۴۹.۱ درصد بوده است.

شوشتری با بیان اینکه در مرکز استان سمنان ۶۰ هزار و ۳۷۵ نفر رأی دادن که معادل ۴۳.۱ درصد مشارکت واجدان شرایط رأی دهی است، افزود: در شاهرود ۹۲ هزار و ۲۵۶ نفر معادل ۵۳.۶ درصد از واجدان شرایط رأی خود را به صندوق رأی انداختند.

وی با بیان اینکه مردم دامغان ۴۱ هزار و ۹۷ رأی را به صندوق‌ها انداختند، گفت: درصد مشارکت مردم این شهرستان ۵۴.۹ درصد بوده است همچنین مردم آرادان نیز مشارکت ۳۸.۶ درصدی را با چهار هزار ۹۰۳ رأی از خود به نمایش گذاشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه مشارکت در گرمسار ۲۰ هزار ۸۷۷ رأی معادل ۳۷.۳ درصد و در مهدیشهر ۱۶ هزار و ۳۰۰ رأی معادل ۴۷.۲ درصد بوده است، گفت: در میامی ۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر معادل ۵۵.۸ درصد رأی دادند.

شوشتری با بیان اینکه هشت هزار و ۷۴۰ نفر از مردم سرخه نیز پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، گفت: مشارکت در این شهرستان ۷۲.۶ درصد برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه سعید جلیلی با کسب ۱۳۷۰۸۱ رأی معادل ۵۲.۳ درصد آرا، بیشترین میزان آرای مردم استان سمنان را به خود اختصاص داده است، گفت: مسعود پزشکیان با کسب ۷۳۲۸۷ رأی، ۲۸ درصد از آرای مأخوذه را در سبد خود دید تا نفر دوم در این انتخابات باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان همچنین با بیان اینکه محمد باقر قالیباف با کسب ۳۴۷۵۹ رأی ۱۳.۳ درصد آرای مأخوذه و مصطفی پور محمدی با کسب ۲۳۰۲ رأی ۹ دهم درصد آرا نفرات بعدی بودند، گفت: انتخابات دور دوم ریاست جمهوری نیز جمعه پیش رو برگزار می‌شود و همه چیز برای این رویداد آماده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ