اپل احتمالاً در نسخه ارزان ویژن پرو از نمایشگرهای بزرگ‌تر با رزولوشن پایین‌تر استفاده می‌کند

اقتصاد ایران: اپل برای تولید هدست واقعیت ترکیبی اقتصادی خود، به‌دنبال تأمین‌کنندگان جدید است.

اپل درحال بررسی تأمین‌کنندگان جدید برای پنل‌های OLED-on-Silicon (OLEDoS) است که احتمالاً توسعه‌ی هدست واقعیت ترکیبی ارزان‌تر برای همراهی با ویژن پرو را نشان می‌دهد.

وب‌سایت کره‌ای The Elec تغییراتی را در مدیریت زنجیره‌ی تأمین اپل برای پنل‌های OLED-on-Silicon (OLEDoS) که جزء کلیدی هدست ویژن پرو به‌شمار می‌روند، شناسایی کرده است. درحال‌حاضر، سونی این نمایشگرها را با وضوح بالا تأمین می‌کند، اما ظرفیت تولید محدود آن (۹۰۰ هزار پنل در سال) و نبود برنامه‌ریزی برای گسترش خط تولید، اپل را مجبور کرد به‌دنبال گزینه‌های جایگزین برای آینده باشد.

گفته می‌شود غول فناوری اهل کوپرتینو درخواست اطلاعات (RFI) را برای شرکت‌های سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی ارسال کرده است تا توانایی‌های آن‌ها را در تولید پنل‌های OLED-on-Silicon بزرگ‌تر (با ابعاد ۲ تا ۲٫۱ اینچ) و با تراکم پیکسلی در حدود ۱٬۷۰۰ پیکسل بر اینچ (PPI) ارزیابی کند.

نمایشگرهای OLEDoS نسبت‌ به نمونه‌هایی که در ویژن پرو استفاده شده‌اند، بزرگ‌تر و وضوح آن‌ها کمتر خواهد بود. هدست واقعیت مجازی اپل مدل ویژن پرو از پنل‌های OLED-on-Silicon سونی با نمایشگر ۱٫۴۲ اینچی و تراکم پیکسلی نزدیک به ۳٬۴۰۰ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند و از فناوری نمایشگر OLED سفید با فیلتر رنگی (wOLED+CF) بهره می‌برد. این تکنولوژی پیشرفته، یکی از دلایل اصلی قیمت بالای هدست مذکور به شمار می‌رود.

مقالات مرتبط:
  • مدل ارزان هدست اپل احتمالاً نیازمند اتصال آیفون خواهد بود
  • اپل ظاهراً پروژه هدست ویژن پرو ۲ را به‌ حالت تعلیق درآورده است

در نمایشگاه Displayweek 2024، سامسونگ و ال‌جی پیشرفت‌های خود را در فناوری نمایشگرهای OLED کوچک به‌نمایش گذاشتند که می‌تواند برای اپل جذاب باشد. سامسونگ از میکرودیسپلی OLED با ابعاد ۱٫۰۳ اینچ رونمایی کرد که با همکاری eMagin توسعه یافته است و وعده‌ی روشنایی بالاتری نسبت‌ به روش wOLED+CF می‌دهد. ال‌جی نیز از میکرودیسپلی ۱٫۳ اینچی OLED با وضوح 4K و روشنایی بسیار بالا رونمایی کرد که از آرایه‌ی عدسی میکرو (MLA) برای افزایش روشنایی تا حدود ۴۰ درصد بهره می‌برد.

علاقه‌ی اپل به پنل‌های OLED-on-Silicon بزرگ‌تر با وضوح پایین‌تر از آنچه در ویژن پرو استفاده می‌شود، نشان می‌دهد این پنل‌ها برای هدست واقعیت ترکیبی جدید و ارزان‌تر گزینه‌ی مناسبی هستند. طبق شایعات، هدست جدید اپل احتمالاً به اتصال گوشی آیفون یا مک نیاز خواهد داشت تا بدین‌ترتیب با حذف پردازنده‌ی داخلی، قیمت هدست واقعیت مجازی جدید کاهش یابد. طبق برخی گزارش‌ها دستگاه مورد بحث تا پایان سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ