پل- تونل دریایی چین رکوردهای جهانی را شکست

اقتصاد ایران: مسیر ارتباطی شنژن ژونگشان روز گذشته در چین افتتاح شد که در حقیقت یک تونل دریایی و پلی در ایالت گوانگدانگ واقع در جنوب این کشور است. سازه مذکور ۱۰ رکورد جهانی را شکسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، دهانه یا مصب رودخانه پرل که جریان آب آن به دریای جنوب چین می ریزد، یکی از پر جمعیت ترین مناطق جهان به شمار می رود که هنگ کنگ، ماکائو و ۹ شهر در گوانگدانگ را در بر می گیرد که به وسیله آب از یکدیگر جدا شده اند.

مسیر شنژن-ژونگشان برای برطرف کردن مشکل ارتباطی طراحی شده و ۲۴ کیلومتر است که دو شهر گفته شده را در دو ساحل رودخانه پرل به یکدیگر متصل می کند. هرچند این پل چندان طولانی نیست اما در حقیقت یک تونل زیرآبی در وسط دریا است که بین دو جزیره مصنوعی قرار گرفته و پل هایی هر جزیره را به شهری در سمت خود متصل می کند.

این مسیر ارتباطی با ۸ لاین به افراد اجازه می دهد با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت، مسافتی ۲ ساعته را در ۳۰ دقیقه طی کنند. این مسیر طی ۷ سال ساخته و در ۳۰ ژوئن افتتاح شد.

طبق اعلام شبکه CGTN چین این مسیر ۱۰ رکورد جهانی را دارد. به عنوان مثال بزرگترین دهانه برای پل معلق تیرچه فولادی کاملاً فراساحلی، بلندترین عرشه پل، بالاترین فاصله ناوبری برای یک پل دریایی، بزرگترین لنگر پل معلق دریایی، بالاترین سرعت تست مقاومت باد برای یک پل معلق و غیره را دارد.

همچنین این نخستین تبادل بزرگراهی جهان به شمار می رود.

در کنار این موارد بخش تونل این مسیر دارای ویژگی های خاص ایمنی از جمله سیستم های آتشنشانی و خروج دود است. تیمی از ۱۴ ربات با گشت زنی مداوم لوله ها و کابل ها را رصد می کنند و حتی می توانند تصادفات خودرویی را نیز نظارت کنند. در چنین مواقعی آنها ترافیک را از طریق بلندگوها هدایت و از صحنه تصادف فیلمبرداری و به مرکز کنترل از راه دور ارسال می کنند.

مسیر ارتباطی شنژن- ژونگشان به پل هنگ کنگ-ماکائو( طولانی ترین پل دریایی) متصل می شود و به افراد کمک می کند در این مناطق پر جمعیت راحت تر تردد کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ