گوگل برای حفظ تعهد محیط‌زیستی‌اش، بخشی از سهام تولیدکننده تایوانی پنل‌های خورشیدی را خرید

اقتصاد ایران: گوگل با سرمایه‌گذاری در شرکت تایوانی تولیدکننده‌ی پنل‌های خورشیدی، گام مهم دیگری در مسیر کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌هایش برداشت.

به‌دلیل فشار سرمایه‌گذاران بر شرکت‌ها برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، گوگل در شرکت New Green Power تایوان که مالکیت آن به صندوق بلک‌راک تعلق دارد، سرمایه‌گذاری کرده است. این اقدام به گوگل اجازه می‌دهد تا سقف ۳۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر خریداری کند و به کاهش ردپای کربنی خود و تأمین‌کنندگانش کمک کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری، به‌ویژه در بخش فناوری اطلاعات، ازجمله پیشگامان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده‌اند؛ اما تقاضای روزافزون برای افزایش توان محاسباتی دیتاسنترهای هوش مصنوعی، به افزایش انتشار آلاینده‌ها منجر شده است.

درحالی‌که گوگل برای فعالیت‌های خود در سرتاسر جهان به‌دنبال راه‌اندازی انرژی پاک است، تایوان که محل اصلی دیتاسنتر و دفاتر این شرکت برای خدمات ابری محسوب می‌شود، همچنان برای تأمین حدود ۸۵ درصد از برق مورد نیازش به سوخت‌های فسیلی وابستگی دارد.

آماندا پترسون کوریو، مدیر ارشد انرژی دیتاسنترهای گوگل به رویترز گفت: «هدف اصلی سرمایه‌گذاری در New Green Power، حمایت از توسعه‌ی گسترده‌ی انرژی خورشیدی در تایوان است.»

منطقه‌ی آسیا و اقیانوس آرام به‌دلیل زیرساخت‌های کمتر توسعه‌یافته و محدودیت‌هایی که در خرید انرژی پاک وجود دارد، از نظر کاهش انتشار کربن با چالش‌های بیشتری روبه‌رو است.

مقالات مرتبط:
  • ایتالیا می‌گوید گوگل یک میلیارد یورو مالیات پرداخت‌نشده دارد
  • اتحادیه اروپا شراکت مایکروسافت با OpenAI و قرارداد گوگل و سامسونگ را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد

دیوید جوردانو، مدیر ارشد زیرساخت‌های آب و هوایی بلک‌راک به رویترز گفت: «New Green Power که به یکی از صندوق‌های تحت مدیریت بخش زیرساخت‌های آب‌وهوایی بلک‌راک تعلق دارد، از توسعه‌دهندگان و اپراتورهای پیشرو انرژی خورشیدی در تایوان به‌شمار می‌رود.»

گوگل و بلک‌راک از اعلام جزئیات دقیق سهام خریداری‌شده در NGP خودداری کردند، اما گفته می‌شود سرمایه‌گذاری مذکور، تأمین مالی سهام برای توسعه‌ی خط لوله‌ی یک گیگاواتی این شرکت را تسهیل خواهد کرد. طبق اعلام بلک‌راک، تایوان قصد دارد ظرفیت انرژی خورشیدی خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ گیگاوات و تا سال ۲۰۵۰ به ۸۰ گیگاوات برساند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ