لوپن: «رالی ملی» عملا ماکرون را محو کرد!

اقتصاد ایران: رهبر حزب راست‌افراطی فرانسه که حزب متبوعش در مرحله نخست انتخابات پارلمانی این کشور پیروز شد، مدعی شد که این حزب عملا رئیس جمهور فرانسه را محو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌بی‌ان، پس از پیروزی حزب راست‌افراطی «رالی ملی» فرانسه در مرحله نخست انتخابات پارلمانی این کشور، مارین لوپن، رهبر این حزب با تمسخر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که حزب رالی ملی عملاً «او را محو کرده است.»

حزب رالی ملی که شناخته‌شده‌ترین حزب راست‌گرای فرانسه است، به‌رغم داشتن مواضع ضد مهاجرتی و منتقدانه از اتحادیه اروپا، با کسب ۳۴ درصد آراء در مرحله نخست انتخابات پیروز شد و قمار ماکرون در انحلال مجمع ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام با قرار گرفتن حزب متبوعش در جایگاه سوم، جواب معکوس داد.

لوپن پس از اعلام نتایج مدعی شد که رالی ملی به‌دنبال «اکثریت مطلق در مرحله دوم است.»

وی مدعی شد: دموکراسی به حرف آمد و فرانسه رالی ملی و متحدانش را ترجیح داد و عملاً ائتلاف ماکرون را محو کرد!

سیاستمدار فرانسوی ادامه داد: برای آنکه جردن باردِلا (رئیس حزب رالی ملی) ظرف یک هفته به سمت نخست وزیری منصوب شود، به اکثریت مطلق نیاز داریم.

با این حال، ماکرون خواستار «ائتلافی گسترده» به منظور ممانعت از باز شدن پای حزب رالی ملی به مجمع ملی فرانسه شد و گفت: در مواجهه با رالی ملی، وقت اتحادی بزرگ است؛ یعنی مشخصاً ائتلاف دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای مرحله دوم.

همزمان با پایان مرحله نخست انتخابات پارلمان، شهرهای مختلف فرانسه شاهد صحنه‌های خشونت‌آمیز بوده‌اند. پاریس که تنها ۲۵ روز دیگر میزبان المپیک تابستانی است، نظاره‌گر برافروختن آتش و شکستن شیشه فروشگاه‌ها بوده است. همچنین موانعی که پلیس برای دور نگه داشتن معترضان ایجاد کرده بود نیز به آتش کشیده شدند و پلیس ضد شورش در خیابان‌های این کشور مستقر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ