لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی درباره پشه آئدس در فرودگاه‌ها و بنادر

اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس مرکز بهداشت کیش گفت: فرودگاه‌ها و بنادر به دلیل حجم بالای تردد مسافران و کالا، از جمله نقاطی هستند که در معرض خطر شیوع بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسداله احمدی در جمع پرسنل بندرگاه کیش به اهمیت بهسازی محیط و کنترل رشد و تکثیر پشه آئدس پرداخت و اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می‌کند که برای جلوگیری از بیماری‌ها و اپیدمی‌ها اقدام کنیم. این امر به ویژه در مورد بیماری‌های مرتبط با پشه آئدس مانند تب دانگ که می‌تواند آسیب‌های جانی و مالی قابل توجهی به جوامع وارد کند، صدق می‌کند.

وی افزود: تب دانگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود. این بیماری می‌تواند علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی و درد مفصلی ایجاد کند. در موارد شدید، می‌تواند منجر به خونریزی داخلی و مرگ شود.

رئیس مرکز بهداشت کیش با بیان اینکه پشه آئدس در آب‌های راکد شیرین، مانند حوض‌ها، سطل ها و لاستیک‌های دور انداخته شده و.. رشد می‌کند، افزود: برای جلوگیری از رشد این پشه، مهم است که این ظروف را خالی کرده و از جمع شدن آب در آنها جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید از حشره کش‌ها یا توری‌های پشه برای محافظت خود در برابر نیش پشه استفاده کنید.

احمدی گفت: با افزایش آگاهی خود و انجام اقدامات پیشگیرانه ساده، می‌توانیم به ایجاد جوامعی سالم‌تر و ایمن تر کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری، به پزشک مراجعه کنید. در ادامه حامد وطنخواه، مدیرعامل بندرگاه کیش، ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت، خصوصاً در دوران مبارزه با کرونا و تلاش در راستای آموزش و اطلاع رسانی آئدس، از همکاران خود خواست تا با سرلوحه قرار دادن این آموزش‌ها، در پاکیزگی محیط بندرگاه کوشا باشند؛ زیرا این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس و پیشگیری از اپیدمی خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: فرودگاه‌ها و بنادر به دلیل حجم بالای تردد مسافران و کالا، از جمله نقاطی هستند که در معرض خطر شیوع بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس قرار دارند. به همین دلیل، آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران و کارکنان این اماکن در مورد این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آنها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ضمن یادآوری آسیب‌های مختلف ایام کرونا تاکید کرد: همکاری و تعهد همه افراد در این امر ضروری است. با افزایش آگاهی و اقدامات پیشگیرانه ساده، می‌توانیم محیطی سالم‌تر و امن تر برای خود و نسل‌های آینده داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ