اراضی دارای قابلیت آبزی پروری در اردبیل اندک است

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: کمبود اراضی دارایی قابلیت آبزی پروری و همچنین وجود اراضی کشاورزی درجه یک در حاشیه منابع آبی در اردبیل صنعت آبزی پروری را با مشکل روبرو کرده است.

محمد اله بخش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمبود اراضی دارایی قابلیت آبزی پروری و همچنین وجود اراضی کشاورزی درجه یک در حاشیه منابع آبی امکان تغییر کاربری را بسیار محدود کرده که برای ارتقای تولید محصولات شیلاتی استان اردبیل باید نگاه ویژه ای به ظرفیت سدها و منابع آی نیمه طبیعی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته تنها با اختصاص ۲ درصد از حجم مخازن سدهای بزرگ استان به پرورش آبزیان در قفس ضمن تولید حدود ۳۰۰۰ تن انواع آبزیان، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم فراهم خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل به ارزش ریالی تولیدات آبزیان در قفس اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی این حجم از تولیدات در حال حاضر بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با وجود تکمیل پروژه‌های فرآوری و تکمیل زنجیره تولید و ایجاد فضای صادرات با توجه به موقعیت ویژه استان و ماهیت ارگانیک محصولات ارزش نهایی تولیدات چندین برابر خواهد شد.

اله بخش پرورش آبزیان در قفس را نیازمند حمایت ویژه برشمرد و تصریح کرد: در نهایت پرورش در قفس آبزیان نیز همانند هر روش نوآورانه نیازمند اعتماد و اصلاح برخی رویکردها است تا در سایه این حمایت‌ها فرصت شکوفایی بیابد که امید است با رویکرد بسیار مثبت مسئولان استانی و پیگیری‌های اداره کل شیلات استان، شاهد توسعه روز افزون و استقرار این واحدها در منابع آبی نیمه طبیعی استان باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ