مرکز بین‌المللی همگرایی صنایع دستی در کارخانه ریسباف ایجاد می شود

اقتصاد ایران: اصفهان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت:باانعقاد تفاهمنامه میان سازمان جهانی گردشگری و وزارت میراث فرهنگی مرکز بین‌المللی همگرایی صنایع دستی درکارخانه ریسباف اصفهان ایجادمیشود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با انعقاد این تفاهم نامه، مرکز بین‌المللی صنایع دستی در محل مجموعه عظیم و تاریخی کارخانه ریسباف تأسیس و این مجموعه، به مرکزی برای حضور هنرمندان صنایع دستی از کشورهای مختلف جهان تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با این اقدام، هنرمندان بین‌المللی صنایع دستی با هدف توسعه، ترویج و تحقیقات کاربردی در حوزه صنایع‌دستی کشورهای مختلف در این مجموعه به فعالیت خواهند پرداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه تأسیس این مرکز بین‌المللی در حقیقت با موضوع توسعه، ترویج و تحقیقات کاربردی صنایع دستی، توسط ایران پیشنهاد شد، اظهار کرد: این پیشنهاد پس از بررسی در سازمان گردشگری ملل متحد در کمیسیون مشترک آسیا نیز بررسی و مورد تأیید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت از سوی دبیرکل این سازمان، اهمیت این موضوع عنوان شد و به‌عنوان یک اقدام مهم و مبتکرانه از سوی جمهوری اسلامی ایران معرفی و به دنبال آن تفاهم‌نامه میان سازمان گردشگری ملل متحد و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منعقد می‌شود.

زینلیان گفت: با توجه به مصوبه حمایتی دولت سیزدهم مبنی بر واگذاری کارخانه ریسباف به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با توجه به مرمت مجموعه و افتتاح آن، می‌توان امیدوار بود که با ایجاد این مرکز شاهد آمد و شد و تبادل تجربیات میان هیأت‌های تجاری صنایع دستی و هنرمندان مختلف باشیم و با افتتاح این مرکز حوزه صنایع دستی و گردشگری استان بیش از پیش رونق بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ