رییس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی در نشست اقیانوس‌شناسی یونسکو شرکت کرد

اقتصاد ایران: رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در پنجاه و هفتمین نشست شورای اجرایی کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی یونسکو در پاریس شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، دکتر مرتضی توکلی که در «پنجاه و هفتمین نشست شورای اجرایی کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی یونسکو» از ‏تاریخ‏‏ ۵ تا ۸ تیر ۱۴۰۳ در مقر یونسکو در شهر پاریس شرکت کرده بود در خلال این ‏نشست ‏به همراه دکتر کتابچی سفیر ایران در یونسکو، در محل کنسولگری ‏جمهوری ‏اسلامی ایران در پاریس حاضر شدند و رای خود را در داخل صندوق انداختند.

گفتنی است در این نشست بین المللی، دکتر توکلی به ‏نمایندگی ‏از جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ‏حوزه ‏علوم دریایی، اقیانوسی و جوی را ارائه کرد.

رییس پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی در نشست اقیانوس‌شناسی یونسکو شرکت کرد

کمیسیون بین‌دولتی اقیانوس‌شناسی یونسکو ‏IOC‏ مهم‌ترین نهاد بین‌المللی در عرصه علوم ‏اقیانوسی ‏محسوب می‌شود. این کمیسیون در پی قطعنامه ۳۱/۲ جلسه یازدهم کنفرانس عمومی ‏یونسکو ‏تاسیس شد و اولین نشست خود را در یونسکو در پاریس از ۱۹ تا ۲۷ اکتبر ۱۹۶۱ تشکیل ‏داد و در ‏همان جلسه ۴۰ کشور به عضویت این کمیسیون درآمدند. ساختار ‏IOC‏ متشکل از ‏کشورهای عضو ‏کمیسیون و شورای اجرایی و دبیرخانه و تعدادی زیرمجموعه است و دبیرخانه آن ‏در پاریس، ‏فرانسه مستقر است. در حال حاضر ۱۵۰ کشور در ‏IOC‏ عضو هستند که از میان آن ها ‏‏۴۰ کشور ‏عضو شورای اجرایی این کمیسیون است. نشست شورای اجرایی ‏IOC‏ به طور سالیانه برگزار می شود.‏

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی مرجع ملی کمیسیون بین دولتی اقیانوس‌شناسی ‏یونسکو ‏است و رییس پژوهشگاه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست های آن مشارکت فعال دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ