همه مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان فراهم است

اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: همه مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل شهرزاد با اشاره به تهیه سند راهبردی سرمایه‌گذاری هرمزگان، گفت: این سند اولین سند جامع و مرجع در سرمایه گذاری است که به منظور احصا و شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، شناسایی ظرفیت‌های جغرافیایی استان جهت توسعه سرمایه‌گذاری، تعیین و دسته بندی اولویت‌ها متناسب با موقعیت‌های جغرافیایی (محدوده‌های صنعتی و معدنی، محدوده‌های کشاورزی و شیلاتی، مناطق غیر برخوردار، نوار ساحلی، جزایر)، انطباق سند با اسناد بالادستی (آمایش سرزمین، مدیریت یکپارچه نوار ساحلی، سند توسعه مکران)، طبقه بندی سرمایه گذاری ها به چهار دسته شامل راهبردی، بزرگ مقیاس، اولویت دار و عمومی بر اساس مزیت‌ها، نیازها و استعدادهای استان و تخصیص مشوق‌های متناسب با اهمیت هر دسته و طبقه تهیه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان دارای بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و اعلام می‌کنیم که همه مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم است.

شهرزاد به ظرفیت‌های حمل و نقل استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت بندر، راه آهن و زیر ساخت‌های حمل و نقل استان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در هرمزگان است که علاوه بر آن سواحل ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری هرمزگان از پارسیان تا جاسک و جزایر چهارده گانه استان، سراسر مستعد سرمایه گذاری است و این فرصت طلایی را نباید از دست داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، با اشاره به اطلس سرمایه گذاری در هرمزگان، بیان کرد: تهیه این اطلس (نقشه) در ۲ فاز اجرا خواهد شد که فاز نخست آن جمع آوری لایه‌های اطلاعاتی اراضی ملی و پهنه‌های قابل واگذاری، احصا و بارگذاری داده‌ها و اطلاعات مربوط به حریم‌ها و زیر ساخت‌ها است.

وی با اشاره به فاز دوم اطلس سرمایه گذاری استان هرمزگان گفت: فاز دوم این اطلس پس از اتصال ۲۱ دستگاه اجرایی به سامانه مربوط، با شناسایی و بارگذاری ۴۱۵ لایه اطلاعاتی (مربوط به فاز دوم) در سامانه به پایان خواهد رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ