جمع آوری ۲۷۸ متکدی و کودک کار در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۲۱ تهران از جمع آوری ۲۷۸ متکدی و کودک کار در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست قرارگاه مراقبت اجتماعی محلات منطقه که با حضور محمدرضا پوریا فر شهردار منطقه ۲۱ تهران، سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد بهشتی سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ۲۱، شهرداران نواحی و مدیران اجرایی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، نمایندگان سازمان فرا جا و نیروی اجراییات منطقه برگزار شد؛ به عملکرد منطقه در اجرای طرح فوریتی جمع‌آوری متکدیان، معتادین متجاهر و کتفی ها و کولی ها در ۳ ماه اول سال ۱۴۰۳ پرداختند.

محمدرضا پوریا فر شهردار منطقه ۲۱ تهران در ابتدای این جلسه ضمن خیرمقدم به مهمانان بیان کرد: با پیگیری‌های جهادی همکاران در سطح شهر تهران و منطقه و با رفع کمبود زیر ساخت‌ها و ظرفیت سازی در منطقه توانستیم تا حدود بسیار بالای اقدام به جمع‌آوری معتادین، متکدیان، کودکان کار کنیم، تا بتوانیم این افراد را احیا کنیم و به جامعه و خانواده برگردانیم.

وی در ادامه گفت: منطقه ۲۱ پاک‌ترین منطقه در خصوص متکدیان، معتادین و… است که این امر نشان از سعی و تلاش همکاران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست و شهرداران نواحی و اجراییات در منطقه ۲۱ است.

پوریا فر در بحث کتفی ها و کولی ها اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلات امروزه در مدیریت شهری، وجود افراد کتفی کولی ها و زباله گردها در شهر بوده که در طی شب‌ها و گاهی حتی در طول روز مشغول جمع‌آوری و پاره کردن کیسه‌های زباله و جمع‌آوری آنها هستند؛ این افراد گاهی به صورت گونی بر دوش و گاهی به همراه چرخ دستی‌ها در جستجوی زباله هستند.

وی افزود: در راستای ساماندهی مدیریت پسماند و برنامه‌های شهرداری در این خصوص این منطقه در سه ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۸ مورد کتفی و کولی و چرخی غیرمجاز را جمع‌آوری کردند.

سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در این نشست با تک تک مدیران حاضر در جلسه پیرامون مشکلات این طرح صحبت کرد و پیشنهاداتی در راستای پیشبرد طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت، ارائه کردند.

احمد بهشتی سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در پایان این جلسه، گزارش پاور پوینت از عملکرد ۳ ماهه ۱۴۰۳ در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادین متجاهر و… ارائه کرد و گفت: در ۳ ناحیه منطقه ۲۱ در سه ماه اول سال ۱۴۰۳، تعداد ۵۶ متکدی، ۴۵ کودک کار، ۶۹ معتاد متجاهر، ۱۰۸ کولی و چرخی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تن پسماند جمع‌آوری شده است.

وی همچنین بیان کرد: علاوه بر اقدامات فوق، تعداد ۱۰ مورد توقیف خودرو انتقال غیرمجاز پسماند با حضور ۳ اکیپ در دو نوبت صبح و شب از همکاران منطقه ۲۱ در این ۳ ماه سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست احکام اعضای قرارگاه مراقبت اجتماعی منطقه ۲۱ اعطا شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ