امید اروپا به حذف بایدن برای جلوگیری از پیروزی ترامپ

اقتصاد ایران: عملکرد ضعیف "جو بایدن"، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره اخیر با ترامپ درخواست‌ها از طرف مقام‌های اروپایی برای کناره گیری وی را بیشتر کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، نشریه "فوکوس" در مطلبی نوشت: متحدان اروپایی آمریکا درخواست های خود را آغاز کردند و می خواهند به برکناری بایدن امیدوار باشند تا از پیروزی ترامپ جلوگیری شود.

عملکرد ضعیف "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا در مناظره تلویزیونی اخیر این نگرانی را در میان متحدان اروپایی ایجاد کرده است که احتمال انتخاب مجدد "دونالد ترامپ" به احتمال زیاد از جمله به معنای کاهش حمایت آمریکا از اوکراین است.

بایدن که در جریان مناظره‌اش مسیر را گم کرد و دچار لغزش شد، به عنوان پیرمردی در نظر گرفته شد که تلاش می کند جمله هایش را تمام کند.

حالا ائتلاف 50 کشوری که بایدن برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه گرد هم آورد، ممکن است با پیروزی ترامپ بی‌ثبات شود. در این شرایط رادک سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان، با مقایسه وضعیت ایالات متحده آمریکا با سقوط امپراتوری روم، از بایدن خواست استعفا دهد. وی در X نوشت: مدیریت غروب خورشید مهم است.

ایالات متحده آمریکا تاکنون 67 میلیارد یورو یا 0.31 درصد تولید ناخالص داخلی را برای حمایت از اوکراین فراهم کرده است. دولت بایدن همچنین قانونی را تصویب کرد که با وجود مخالفت های ترامپ و متحدانش در کنگره، نزدیک به 56 میلیارد یورو کمک مالی اضافی به اوکراین ارائه می کند.

مایکل لینک، نماینده ترانس آتلانتیک در وزارت امور خارجه آلمان هم در این باره گفت: بایدن با ظاهر پر از دست انداز خود باعث شک و تردید شد: «او بسیاری از حقایق را به طور نامشخص ارائه کرد و گاهی درک زبانی وی دشوار بود». وی افزود: «اینکه آیا دموکرات‌ها واقعاً با جو بایدن در ماه نوامبر برای انتخابات شرکت خواهند کرد، باید در کنفرانس حزبی در اواسط آگوست تصمیم‌گیری شود و اینکه این حزب اکنون باید در مورد اینکه چه کسی بیشترین شانس را برای پیروزی در برابر رئیس‌جمهور سابق ترامپ دارد، تصمیم‌گیری کند.

برخی از دیپلمات های اروپایی هم ابراز امیدواری کردند که دموکرات ها نامزد دیگری را جایگزین بایدن کنند. یک وزیر بریتانیایی نگرانی های مشابهی را به تلگراف ابراز کرد و خواستار تغییر سریع نامزدها شد.

در پی عملکرد ضعیف جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در مناظره با «دونالد ترامپ» رقیب انتخاباتی خود از حزب جمهوری‌خواه که بر گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال جایگزینی او با نامزدی دیگر دامن زده است، یک نشریه آمریکایی نوشت که طبق یک گزارش نگران‌کننده، رئیس‌جمهور آمریکا هنگام هرگونه فعالیتی خارج از یک بازه زمانی شش ساعته مشخص از صبح تا عصر، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

بایدن در مناظره اخیر با ترامپ چند بار حواس‌پرت و منگ با دهانی باز مانده از تعجب دیده شد و در مواقعی نیز خشکش زد، تپق زد و درگیر ادا کردن جملاتی منطقی و منسجم بود.

عملکرد شوکه‌کننده او در این برنامه مناظره بر نگرانی‌ها درباره توان او برای یک دوره چهار ساله دیگر و احتمال جایگزین کردن او با یک نامزد دیگر دامن زد.

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد پس از اولین مناظره 2024 آمریکا، رای‌دهندگان دموکرات از عملکرد «جو بایدن» راضی نبوده و احتمالا افراد کمتری نسبت به وضعیت پیش از مناظره، به او رای خواهند داد.

اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا پنجشنبه 27 ژوئن برگزار شد و جو بایدن و رقیبش پیرامون مسائل مختلفی اظهار نظر کردند اما نکته حائز اهمیتی که توسط برخی از رسانه‌ها برجسته شده، عملرد ضعیف و لکنت زبان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا بوده که همین مسئله بر نظرسنجی‌های پس از مناظره تاثیراتی داشته است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ