وجود معادن در گلستان باعث اشتغال ۲۰۰۰ نفر شد

اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد ذغال سنگ کشور در استان تولید می شود، گفت: وجود معادن در استان توانسته اشتغال هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر را فراهم کند.

درویشعلی حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دنیا تنها ۸ کشور به منابع تولید ید دسترسی دارند که یکی از آنها کشور ایران است و تولید انحصاری ید در کشور نیز در استان گلستان انجام می‌شود.

وی افزود: ضمن قطع وابستگی کشور به واردات این محصول استراتژیک، طی سالیان گذشته صادرات این محصول برای کشور ارز آوری نیز داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه ۱۵ درصد ذغال سنگ کشور در استان تولید می‌شود، گفت: وجود معادن در استان توانسته اشتغال هزار و ۸۰۰ تا دو هزار نفر را فراهم کند.

حسن زاده یادآور شد: وجود معادن صدف کوهی با درصد خلوص بالای کربنات کلسیم که در تولید محصولات متعددی در حوزه خوراک دام و طیور، داروسازی، مواد آرایشی و بهداشتی، رنگ سازی، کلید و پریز، ظروف ملامین و عایق‌های رطوبتی، صنایع پی وی سی، تهیه کود و غیره کاربرد دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد سموم کشاورزی کشور، ۱۰ درصد خوراک دام و طیور کشور، ۱۵ درصد روغن خام کشور در استان گلستان تولید می‌شود.

به گفته حسن زاده وجود واحدهای تولید داروهای ضد سرطان، تولید ۳۰ درصد نئوپان و محصولات وابسته در استان و وجود واحدهای تولیدی دانش بنیان در حوزه مواد ضدعفونی و تجهیزات پزشکی از دیگر ظرفیت‌های استان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه گلستان رتبه دوم در تولید گندم را دارد، افزود: استان دارای کارخانه‌های آرد با تکنولوژی روز دنیا است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه بهره مندی از حدود ۱۳۰ کیلومتر نوار ساحلی و دسترسی به پهنه آبی خلیج گرگان و دریای خزر فرصت مناسب توجه و استفاده از ظرفیت‌های حوزه آبزی‌پروری و اجرای طرح‌های گوناگون پرورش انواع آبزیان است، گفت: اجرای طرح‌های متنوعی مانند پرورش ماهی در قفس و پِن، ایجاد مزارع پرورش میگو و استخرهای پرورش ماهی خاویار در سال‌های اخیر در گلستان مورد توجه قرار گرفته و توسعه آن با شتاب در حال انجام است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ