مردم تحمل شوک جدید ناشی از بنزین ۲۵ هزار تومانی را ندارند

اقتصاد ایران: یک کارشناس اقتصادی گفت: مردم به دلیل مشکلات شدید اقتصادی نمی توانند شوک افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان را تحمل کنند.

شمس الدین اسلامیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح وان به منظور تحقق عدالت در مصرف انرژی تدوین شده است گفت: در این طرح علی رقم انچه که تا امروز مطرح شده صحبت از افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی نمی‌کند.

وی ادامه داد: این طرح می‌گوید مصرف حامل‌های انرژی و فراورده‌های نفتی به خصوص بنزین عادلانه نیست و براساس خودرو در نظر گرفته شده است که این طرح آن را اصلاح کرده و معتقد است سهمیه باید به هر کارت ملی داده شود.

این کارشناس انرژی تاکید کرد: اما موضوعی که این روزها مطرح می‌شود موضوع افزایش یکباره قیمت بنزین به مبلغ ۲۵ هزار تومان است که مشخص نیست این عدد از کجا و براساس چه استدلالی تعیین شده است.

اسلامیان ادامه داد: وقتی آقای عبدالعلی زاده رئیس ستاد آقای پزشکیان این موضوع را مطرح می‌کنند که قیمت بنزین باید به ۲۵ هزار تومان برسد و منافع آن هم به مردم برسد یاد زمانی می افتم که داشتند یارانه‌ها را هدفمند می‌کردند و عملاً گفته می‌شد ما یارانه را آزاد می‌کنیم و پولش را به مردم باز می‌گردانیم اگر امروز به کوچه و خیابان بروید همه متفق القول می‌گویند این مبلغی که هر ماه پرداخت می‌شود واریز نکنید اما قیمت‌ها را به حالت سابق بازگردانید.

وی ادامه داد: بنزین ۲۵ هزار تومانی یک نماد می‌تواند باشد از اینکه دولت آقای پزشکیان می‌خواهد با گران سازی حامل‌های انرژی درآمد به دست آورد اما مشخص نیست این درآمد در کجا و چگونه هزینه خواهد شد. برای همین افزایش قیمت بنزین به ۲۵ هزار تومان موجی از ناراحتی و نگرانی را فارغ از اینکه آقای پزشکیان رأی بیاورد یا نیاورد ایجاد می‌کند.

اسلامیان گفت: وقتی با جامعه شناسان بحث می‌کنیم میگویند اینکه مردم حاضر نشده اند پای صندوق رأی بیایند به این دلیل است که مسائل اقتصادی موجب شده تا از وضعیت فعلی ناراضی باشند اما مردم ایران باید این موضوع را بدانند که اگر این اتفاق رخ دهد افرادی ممکن است اداره کشور را در دست بگیرند تا زندگی را بر مردم سخت‌تر کنند. کما اینکه در ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم به وضوح مشخص بود که چه رفتاری با مردم کردند.

وی تصریح کرد: برای کنترل مصرف بنزین راه کارهای متعددی وجود دارد که باید از این راه کارها در چنین شرایطی استفاده کرد و درمان افزایش مصرف بنزین با افزایش قیمت را فراموش کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ