تصاویر بدرقه شهید رییسی دلدادگی مردم را روایتگری می کنند

اقتصاد ایران: قم- رییس خانه مطبوعات قم گفت: رسالت عکاسان خبری در ثبت رویدادهای تاریخی همانند تشییع شهید رییسی سنگین است و این تصاویر برای نسل های آینده دلدادگی مردم نسبت به خادم خود را روایتگری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی سورکی ظهر یکشنبه در سوگواره اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با عنوان «اربعین شهید رئیسی عزیز و شهدای پرواز اردیبهشت» که با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و هنرمندان و اهالی رسانه در سالن همایش کتابخانه آیت الله خامنه ای قم برگزار شد، بیان کرد: جمعیت حاضر در تشییع شهید رئیسی و شهدای خدمت در قم به نظر می‌رسید که از تشییع سپهپد شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت بیشتر بودند و همین امر کار را برای عکاسان خبری سخت و دشوار می‌کرد.

مدیر خبرگزاری مهر استان قم گفت: پیکرهای مطهر شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید از سمت مدرسه دارالشفا به سمت مدرسه فیضیه و از آنجا به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وارد شد و عکاسان خبری هم تلاش کردند با وجود محدودیت‌ها و ناهماهنگی‌هایی که وجود داشت، آخرین زیارت رئیس جمهور شهید در حرم بانوی کرامت را در قاب دوربین‌ها ثبت کنند.

عکاس خبرگزاری مهر ابراز کرد: جمعیت در مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران که مسیر تشییع پیکر شهدای خدمت بود به قدری فشرده بوده که تقریباً در چهار باند تند رو و کند روی این بلوار، تردد به سختی صورت می‌گرفت.

بخشی بیان کرد: خودروی حامل پیکرهای مطهر شهدای خدمت به دلیل آنکه جمعیتی از سربازان دور آن را گرفته بودند و مسیر را باز می‌کردند با حرکتی بیش از حالت عادی در یک مراسم تشییع در بلوار پیامبر اعظم در حال حرکت بودند، به همین دلیل کار عکاسی در این شرایط بسیار سخت بود، چرا که اگر لحظه‌ای توقف صورت می‌گرفت از کاروان جا می‌ماندیم و این در حالی بود که سیل جمعیت از هر طرفی دیده می‌شد.

وی گفت: در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران مکان‌هایی با ارتفاع بالا بسیار اندک است و به همین دلیل نمی‌شد تصاویری از انبوه جمعیت در طول این بلوار را به در یک عکس ثبت کرد.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم با بیان اینکه در تشییع حاج قاسم سلیمانی حضوری مردم حماسی و با روحیه انتقام خواهی بود افزود: در تشییع رئیس جمهور شهید، بسیاری از مردم با چشمانی بارانی حضور داشتند و گویی یکی از نزدیک ترین افراد خانواده خود را از دست داده اند و باید عنوان کرد این یک تشییع جنازه، احساسی و عاطفی بود.

وی بیان کرد: مسؤولان استان قم باید همراهی‌های بهتری با عکاسان خبری در ثبت رویدادهای تاریخی همانند تشییع حاج قاسم سلیمانی و شهید آیت الله رئیسی داشته باشند، چرا که این تصاویر سالیان سال خواهد ماند و برای نسل‌های آینده روایتگری خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ