رقابت کارآفرینان برای جذب سرمایه در برنامه کارمانی

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی گفت: برنامه کارمانی علاوه بر جنبه‌ آموزشی، فرصتی واقعی برای تامین مالی طرح‌های منتخب کارآفرینان را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید مرشدی، مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در یادداشتی گفت: در دنیای پر رقابت کسب‌وکارها، جلب نظر سرمایه‌گذاران و تامین مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که کارآفرینان با آن روبرو هستند. تجربه نشان‌ داده است که ارائه‌ مناسب طرح می‌تواند نقشی اساسی در جلب نظر سرمایه‌گذاران و موفقیت در تامین مالی ایفا کند. این موضوع به خوبی در دومین قسمت از برنامه کارمانی به تصویر کشیده شده است. برنامه کارمانی با پرداختن به این موضوع مهم و ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی در زمینه‌ی ارائه‌ی طرح، به نمونه‌ای آموزنده برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارها تبدیل شده است.

در این برنامه، شاهد رقابت طرح‌های مختلف با یکدیگر برای جذب سرمایه از طریق ابزار تامین مالی جمعی هستیم. نکته‌ی قابل توجه اینجاست که فارغ از محتوای طرح که باید اقتصادی و منطقی باشد، نحوه‌ی ارائه‌ی آن از سوی کارآفرینان، تاثیر بسزایی در نظر داوران و تمایل سرمایه‌گذاران دارد. در کارمانی، صاحبان کسب‌وکارها در مقابل گروهی از داوران متخصص قرار می‌گیرند و طرح های خود را برای جلب نظر آن‌ها ارائه می‌دهند. داوران این برنامه که خود از جمله کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و اساتید برجسته در حوزه اقتصاد، مدیریت، کارآفرینی و... هستند، نکات مفیدی را در زمینه‌ی ارائه‌ی مناسب طرح به اشتراک می‌گذارند و بارها بر اهمیت ارائه‌ی مناسب تاکید می‌کنند. آنها معتقدند که تسلط بر فن‌بیان و انتقال درست محتوا یکی از رمزهای موفقیت در این رقابت است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این برنامه بر آن تاکید می‌شود، اهمیت اعتماد به نفس و کنترل استرس در حین ارائه است. صاحب طرح باید به طرح خود و قابلیت‌هایش اشراف کامل داشته‌باشد و این اعتماد به نفس را در ارائه‌ی خود به وضوح نشان دهد. یکی از نکات کلیدی که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود، کنترل استرس در حین ارائه است. کارآفرینان باید بتوانند بر اضطراب خود غلبه کرده و با اعتماد به نفس کامل، ایده‌ی خود را به مخاطب منتقل کنند. تمرکز بر روی نکات کلیدی طرح و آمادگی برای پاسخگویی به سوالات داوران از دیگر نکات مهمی هستند که در این برنامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

همان‌طور که در برنامه کارمانی مشاهده شد، طرحی که حتی از ایده‌ای عالی و آمار و ارقام فوق العاده‌ای برخوردار باشد، اگر به درستی ارائه نشود، نمی‌تواند به درستی و در لحظه نظر داوران را جلب کند و در جذب سرمایه با چالش مواجه خواهد شد.

در کنار این موارد، ساختار برنامه و ارائه‌ی توضیحات دقیق توسط داوران در مورد نقاط قوت و ضعف هر ارائه، به مخاطبان و شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از نحوه‌ی ارائه‌ی موفق یک طرح کسب‌وکار به دست آورند.

علاوه بر جنبه‌ی آموزشی، این برنامه فرصتی واقعی برای تامین مالی طرح‌های منتخب را نیز فراهم می‌کند. کارمانی با همکاری سکوی تامین مالی کارن‌کراد، بستری را برای تامین مالی طرح‌های منتخب فراهم می‌کند.

با توجه به اهمیت فراوان ارائه‌ی مناسب طرح در موفقیت کسب‌وکارها، پیشنهاد می‌شود که تمامی کارآفرینان و صاحبان طرح‌ها برای تقویت مهارت‌های ارائه‌ی خود آموزش ببینند و از منابع آموزشی موجود در این زمینه استفاده کنند. برنامه کارمانی می‌تواند منبع آموزشی ارزشمندی برای این افراد باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده برنامه کارمانی می‌توانید به وب‌سایت کارمانی به نشانی www.kaarmoney.com مراجعه کنید.

به گزارش مهر، برنامه «کارمانی» به کوشش سکوی تامین مالی جمعی «کارن‌کراد» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و یک بانک خصوصی ساخته شده است.

این برنامه بستری برای جلب سرمایه‌های کوچک در مسیر رونق تولید و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان است. سقف تامین مالی جمعی برای هر طرح، ۲۵ میلیارد تومان است.

هدف از این برنامه ترویج سرمایه‌گذاری جمعی، رونق کسب‌وکار و معرفی ابزار تامین مالی جمعی به عنوان یک ابزار نوین به سرمایه‌پذیران و سرمایه‌گذاران است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ