اتمام عملیات بازگشت حجاج تا ۲۳ تیر/ قیمت بلیت‌ اربعین تعیین نشده

اقتصاد ایران: مدیرعامل هما گفت: در بازه زمانی عملیات پروازهای حجاج، ۹۰ هزار زائر توسط ایران ایر جابه جا شد و ۲۳ تیرماه عملیات حجاج تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شمس‌الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی ایران‌ایر امروز (یکشنبه، ۱۰ تیرماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه عملیات بازگشت حجاج تا ۲۱ تیرماه تمام می‌شود، گفت: برنامه‌های حج ۵ ماه پیش از عملیات هدف گذاری می‌شود و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با وجود محدودیت ناوگان، برای جابه جایی ۵۰ هزار زائر اعلام آمادگی کرد. جا به جایی ۴۰ هزار زائر باقی مانده نیز به عهده یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی سپرده شد اما چند روز پیش از آغاز عملیات حج، کشور عربستان از ورود شرکت‌هایی هوایی جز ایران ممانعت کرد.

وی ادامه داد: هواپیمایی هما در بازه زمانی عملیات بیت‌الله حرام ۹۰ هزار نفر از حجاج را جا به جا کرد و در این خصوص ناهماهنگی وجود نداشت؛ امروز دهمین روز از عملیات بازگشت زوار است که در نهایت تا ۲۳ تیرماه عملیات بازگشت حجاج تمام می‌شود.

مدیرعامل ایران ایر در ادامه تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم موفق شد نسبت به ممیزی «TCO» اتحادیه اروپا پاسخ‌دهی موفقیت‌آمیز کسب کند

وی گفت: در عملیات رفت حجاج ۷۵۸ لگ پروازی انجام شد و تعداد ۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر زائر با احتساب عوامل خدماتی اعزام شدند. همچنین میانگین تاخیرها در عملیات پرواز رفت حجاج ۴۰ دقیقه بود، پروازها از ۲۱ فرودگاه کشور انجام شد که ۴۴۰ پرواز به مدینه و ۳۱۸ پرواز به جده انجام شد.

به گفته این مقام مسؤول، تاکنون ۳۳ هزار و ۲۲۶ نفر از زائران حج به کشور بازگشته‌اند.

هنوز قیمت بلیت‌های اربعین تعیین نشده است

فرزادی‌پور در خصوص پروازهای اربعین گفت: برای قیمت‌گذاری بلیت پروازهای اربعین تابع سیاست‌های حاکمیتی خواهیم بود و تا به امروز قیمتی در خصوص بلیت‌های اربعین مشخص نشده است.

مدیرعامل هما در خصوص نرخ بلیت هواپیماها گفت: با توجه به محدودیت‌ها و معذوریت‌های موجود از جمله نوسانات نرخ ارز تأمین قطعات خارجی قیمت‌های ماه حتی باید از قیمت‌های جهانی بالاتر باشد اما در حقیقت پایین‌تر است.

به گفته وی، امروز متوسط جهانی هر ساعت صندلی پروازی بین ۴۷ تا ۶۰ دلار است.

وی با تاکید بر اینکه کف قیمت برای بلیت هواپیما وجود ندارد اما سقف قیمتی وجود دارد، تصریح کرد: هواپیمای جمهوری اسلامی تا امروز حتی یک ریال مازاد بر نرخ مصوب سازمان بلیط نفروخته است.

فرزادی‌پور در خصوص سقف قیمت عنوان کرد: در این زمینه بازار تعیین کننده است و بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود و بنا شده کسی بالاتر از عددی که تعیین شده بلیت نفروشد.

به گفته فرزادی پور؛ تاکنون دستورالعمل خاصی برای سوخت هواپیما به این سازمان اعلام نشده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ