۳۰ هزار جانباز؛ بدون حواله در صف دریافت خودرو وارداتی

اقتصاد ایران: یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری که پیش از برگزاری دور اول انتخابات انصراف داد سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بود که از سال ۱۴۰۰ به‌ سِمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد.  با توجه به این سِمت، مهم‌ترین اظهارنظرهای وی در حوزه‌ صنعت‌خودرو طبیعتا مربوط به‌واردات خودرو جانبازان است.  

قاضی‌زاده هاشمی در اردیبهشت‌ماه سال جاری با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار جانباز در صف دریافت خودروهای وارداتی هستند، در رابطه با شایعاتی که پیرامون واردات خودروهای لوکس از سوی جانبازان مطرح شده بود، شفاف‌سازی کرد: «سبد واردات خودرو را وزارت صمت برای جانبازان تعیین می‌کند؛ بنابراین به‌جانبازان مانند بازیکنان فوتبال حواله‌ای داده نشده است تا هر خودرویی که می‌خواهند وارد کشور کنند. در حقیقت جانبازان می‌توانند از بین خودروهایی که وزارت صمت مشخص کرده است، سهم خود را انتخاب و آن را دریافت کنند.»

وی عنوان کرده بود که بانک‌مرکزی در تامین ارز واردات این خودروها باید همکاری‌های لازم را انجام دهد تا جانبازان در این باره دچار مشکل نشوند.

قاضی‌زاده در رابطه با خرید و فروش حواله‌ خودروهای جانبازان نیز به‌صراحت اعلام کرده بود: «واگذاری سهمیه غیرقانونی است و به‌جایی نمی‌رسد. در حقیقت حواله‌ای در کار نیست؛ بلکه هر وقت اعلام کنند، فرد باید پول را به‌حساب شرکت واریز و خودرو خود را دریافت کند.»

اما اظهار نظر جالب و پرحاشیه‌ قاضی‌زاده هاشمی در مورد صنعت‌خودرو به سال ۱۳۹۶ و زمانی برمی‌گردد که او وزیر بهداشت بود؛ وی با حمله به صنعت‌خودرو کشور به‌صراحت گفت: «ما به‌مردم این کشور ظلم می‌کنیم؛ اگر بلد نیستیم خودرو با حداقل استانداردها بسازیم، چه اصراری هست اصلا خودرو تولید کنیم؟»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ