دماسنج کوانتومی تا ۶ میلی کلوین را می‌سنجد

اقتصاد ایران: محققان چینی به نقطه عطف مهمی در فناوری رایانش کوانتومی دست یافته و یک دماسنج اکسید روتنیوم با عملکرد بسیار دقیق و مقاوم نسبت به هرگونه اختلال ابداع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان مرکز تحقیقات مهندسی کوانتوم رایانشی آنهویی در چین به این دستاورد دست یافته اند. QuantumCTek این دماسنج را ابداع کرده که نقطه شروع آن حدود ۶ میلی کلوین است و علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در چین، فناوری اندازه‌گیری دمای بسیار پایین این کشور را برای محاسبات کوانتومی ابررسانا ارتقا می‌دهد.

به گفته کارشناس این شرکت دمای صفر مطلق حدود ۲۷۳.۱۵- درجه سلیوس(صفر کلوین) به طور معمول پایین ترین دمای جهان شناخته شده و نشان دهنده یک محدودیت فرضی برای دماهای ترمودینامیکی قابل دستیابی به حساب می آید.

دماسنج ها با استفاده از اکسید روتنیوم دمای تراشه را رصد می کنند که فعالیتی حیاتی برای عملیات رایانه کوانتومی با ثابت به حساب می آید و دقت و اعتبار محاسبات آنها را ارتقا می دهد.

تراشه های کوانتومی نیازمند دمایی نزدیک صفر هستند تا کار کنند زیرا وضعیت کوانتومی بسیار حساس است. حتی کوچکترین تغییر دما ممکن است به از بین رفتن اطلاعات کوانتومی منجر شود. بنابراین رصد دقیق دمای تراشه کوانتومیبا استفاده از دماسنج اکسید روتنیوم برای تضمین عملکرد با ثبات رایانه های کوانتومی حیاتی است. این امر دقت و اعتبار محاسبات انجام شده با این ماشین های قدرتمند را ارتقا می دهد.

اخیرا محققان چینی به دستاوردی دیگر در زیرساخت رایانش کوانتومی نیز دست یافته اند. محققان مرکز مهندسی رایانه کوانتومی آنهویی در شهر هیفی به طور موفقیت آمیز یخچال رقیق سازی Origin SL۱۰۰۰ را با موفقیت تولید کردند و به این ترتیب چین را در خط مقدم فناوری تبرید رقیق قرار می دهد و پیشرفت قابل توجهی را در چشم انداز جهانی محاسبات کوانتومی به حساب می آید. مدل جدید Origin SL۱۰۰۰ از لحاظ فضا و کارآمدی خنک سازی ارتقاهای قابل توجهی نسبت به نسخه های قبلی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ