وقتی قیمت بنزین بالارفت و رئیس دولت به مردم ناراضی خندید

اقتصاد ایران: بنزین و قیمت آن با معیشت و اقتصاد گره خورده است، هنوز خاطره آبان ۹۸ را به یاد داریم که حسن روحانی برای فروکش کردن اعتراضات گفت من صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حذف کارت سوخت را می‌توان سرآغاز بسیاری از اتفاقات نفتی بر شمرد که توسط بیژن زنگنه در دولت دوازدهم رقم خورد. این اتفاق در حالی رقم خورد که مقام معظم رهبری بارها از سیاست سهمیه‌بندی و عرضه بنزین با کارت سوخت تشکر و قدردانی کرده بودند.

بیژن زنگنه که مشخص نیست با چه هدفی به یکباره تصمیم گرفت تا قیمت بنزین تک نرخی شود و سهمیه بندی حذف شود موجب شد تا مصرف بنزین به شدت بالا رود. طوری که حتی مقام معظم رهبری در واکنش به این موضوع اعلام کردند دولت باید به دنبال راهکاری برای کنترل مصرف بنزین باشد.

بنزین و افزایش قیمت آن مسأله‌ای است که با معیشت مردم گره خورده است و هر بار با خبر تازه بنزینی نگرانی برای افزایش قیمت آن به وجود می‌آید در همین یکی دو سال گذشته بارها شایعه درست شد که قیمت بنزین بالا می‌رود اما شهید رئیسی و دولتش به دنبال کاهش مصرف با سیاست‌های غیر قیمتی بودند.

علت این شایعه‌ها را باید در آبان ۹۸ در دوره ریاست دولت دوازدهم جست وجو کرد یعنی زمانی که حسن روحانی د ر تلویزیون حاضر شد و با خنده اعلام کرد من هم روز جمعه متوجه شدم قیمت بنزین افزایش یافته است. و این خنده رئیس دولت بنزینی بود که بر آتش اعتراضات سال ۹۸ ریخت.

از آبان سال ۹۸ تاکنون بیش از ۴ سال می‌گذرد و اتفاقات سال ۹۸ موجب شد تا هیچ گونه تغییری در قیمت بنزین رخ ندهد و دولت سیزدهم نیز با سیاست‌های غیر قیمتی میزان مصرف را کنترل کرد.

اما یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و رئیس ستادش علی عبدالعلی زاده رسماً از افزایش قیمت بنزین صحبت کرده است و گفته با ورود دولت با طرحی که دارند مردم از افزایش قیمت بنزین به میزان ۲۵ هزار تومان منتفع خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ