۲۷ میلیون ایرانی تحت پوشش برنامه سلامت خانواده هستند

اقتصاد ایران: معاون بهداشت وزارت بهداشت، از پیوستن ۲۸ میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور به برنامه سلامت خانواده» طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی در تشریح اقدامات انجام شده در جهت تقویت شبکه بهداشت و درمان شهری کشور و همچنین گسترش برنامه سلامت خانواده به کل کشور، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده که تا پایان امسال کل جمعیت شهری کشور یعنی معادل ۲۸ میلیون نفر دیگر نیز به برنامه سلامت خانواده بپیوندند.

وی افزود: شبکه بهداشتی و درمانی کشور از دستاوردها و افتخارات انقلاب اسلامی است که در کنترل بیماری‌ها و افزایش چشمگیر شاخص‌های بهداشتی نقش بی‌بدیلی دارد. در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش برنامه پزشکی خانواده بوده و از این طریق با شبکه بهداشتی و درمانی کشور در هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با بیان تلاش‌های دولت سیزدهم در جهت تقویت شبکه بهداشتی و درمانی در مناطق شهری، توضیح داد: با اجرای برنامه پویش ملی سلامت و شناسایی تعداد زیادی از بیماران پرفشاری خون و دیابت که از بیماری خود اطلاع نداشتند، ضرورت تقویت شبکه بهداشت و درمان شهری به ویژه جهت دسترسی سنین بالای ۳۰ سال، بیش از پیش مشخص شد؛ چراکه اگر در شهرها نیز این شبکه همانند روستاها فعال بود، قاعدتاً با چنین آماری مواجه نمی‌شدیم.

فرشیدی ادامه داد: به این ترتیب اجرای برنامه سلامت خانواده در مناطق شهری در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و پس از هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی نفع از جمله سازمان‌های بیمه‌گر و تدوین و اصلاح دستورالعمل‌های مربوطه، برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع الکترونیک» به تدریج در شهرستان‌های مختلف به اجرا گذاشته شد؛ به طوری که اکنون ۱۹۵ شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۲۷ میلیون نفر در این شهرها، تحت پوشش این برنامه قرار دارند و با لحاظ اعتبارات لازم، پوشش برنامه در تمام شهرها تا پایان امسال کامل شود.

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه سلامت خانواده مقرر شده که برای هر ایرانی و هر کد ملی، یک پرونده سلامت ایجاد شود، تاکید کرد: البته اقدامات وزارت بهداشت محدود به تشکیل پرونده سلامت نمی‌شود، بلکه برای هر ایرانی که دارای کد ملی است یک مراقب سلامت در نظر گرفته‌ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ