همه مردم در برابر انتخابات باید احساس مسوولیت کنند

اقتصاد ایران: دیواندره_امام جمعه دیواندره گفت: همه مردم باید با شرکت در انتخابات در برابر این رویداد سرنوشت ساز احساس مسوولیت کنند.

ماموستا جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تقدیر از حضور مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری از مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهرستان دیواندره خواست باحضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هر انسانی در طول زندگی، به طور دائم، در حال انتخاب کردن است، افزود: مقوله انتخاب، عمری به اندازه عمر بشر دارد و از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی یادآور شد: یکی از واژه‌های مهم در فرهنگ قرآن، انتخاب است که همان تصمیم انسان را شامل می‌شود از این رو می‌توان گفت انسان تنها کسی است که اراده و اختیار کامل دارد تا دست به انتخاب بزند و آفریده‌های دیگر خداوند، چنین اراده و اختیاری ندارند.

امام جمعه شهرستان دیواندره خاطرنشان کرد: مساله انتخاب در بسیاری از آیات قرآن وجود دارد و انسان در قرآن، شخصی آزاد و دارای اراده است که باید میان دو کار، یکی را انتخاب کند و عواقب انتخاب خود را بپذیرد.

ماموستا مرادی تصریح کرد: انسان با هر انتخابی، سرنوشت خود را می‌سازد و خداوند در آیاتی چند از جمله آیه ۵۳ سوره انفال و آیه ۱۱ سوره رعد، آیه ۳ سوره انسان و آیه ۱۰ سوره بلد به توانایی انسان برای تغییر سرنوشت و دگرگون سازی آن به سوی بد و خوب اشاره دارد.

وی اذعان کرد: انتخاب در قرآن صرفاً، مقوله‌ای فردی نیست، بلکه یک امر سرنوشت ساز اجتماعی به شمار می‌آید و تبعات اجتماعی آن عبارت است از تغییر سرنوشت یک قوم یا جامعه توسط افراد و آحاد و یا نمایندگان مردم به سبب تصمیمات ماخوذه بنابراین ما هم باید در برابر انتخابات احساس مسوولیت کنیم و با انتخاب اصلح مطابق شاخص‌هایی که رهبر بصیر مان فرمودند دست به دست هم دهیم تا شاتهد برگزاری انتخاباتی سالم و انتخاب فردی اصلح باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ