مشارکت ۴۸.۵ درصدی مردم اردبیل در انتخابات

اقتصاد ایران: اردبیل- رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با حضور مردم استان در انتخابات هشتم تیرماه، مشارکت ۴۸.۵ درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ثبت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل با اشاره به حضور مردم استان در جشن سیاسی هشتم تیرماه برای انتخاب رئیس جمهور اظهار کرد: با مشارکت ۴۸.۵ درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری در استان ثبت شد.

وی تصریح کرد: مردم استان اردبیل با حضور در جشن سیاسی هشتم تیرماه برای انتخاب رئیس جمهور مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری را رقم زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به مشارکت ۴۸.۵ درصدی واجدان شرایط استان اردبیل در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمع آرای مأخوذه در استان اردبیل ۵۰۴ هزار و ۶۰۲ رأی بود که آقای «مسعود پزشکیان» ۳۸۲ هزار و ۶۴۷ رأی، آقای «سعید جلیلی» ۷۲ هزار و ۸۷۸ رأی، آقای «محمدباقر قالیباف» ۳۶ هزار و ۳۷۷ رأی و آقای «مصطفی پورمحمدی» ۲ هزار و ۶۷۶ رأی را کسب کردند و آرای باطله نیز ۱۰ هزار و ۲۴ رأی بود.

قاسمیان با اشاره به درصد آرای نامزدهای اول و دوم در استان اردبیل افزود: بر این اساس آقای «مسعود پزشکیان» ۷۷.۳ درصد از آرا و آقای «سعید جلیلی» ۱۴.۷ درصد آرای مردم را در استان اردبیل کسب کردند و با توجه به نتایج کشوری انتخابات، برای انتخاب نهمین رئیس جمهور مرحله دوم انتخابات روز ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به آمار مشارکت در شهرستان‌های استان اردبیل بیان کرد: مشارکت در شهرستان اردبیل ۴۷.۶ درصد، در نمین ۴۲.۷۲ درصد، در نیر ۵۵.۸ درصد، در سرعین ۷۹.۷۵ درصد، در پارس‌آباد ۴۷.۳۷ درصد، در بیله‌سوار ۴۰.۷۵ درصد، در اصلاندوز ۵۲ درصد، در گرمی ۴۳.۳ درصد، در انگوت ۴۷.۲ درصد، در مشگین‌شهر ۵۲.۸ درصد، در خلخال ۴۹.۷ درصد و در کوثر ۵۳.۱ درصد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ