۳۷۲ پرونده صلح‌یاران کردستان به سازش ختم شد

اقتصاد ایران: سنندج_ سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: از هزار پرونده ارجاعی به صلح یاران استان در طول سه ماه اول امسال، ۳۷۲ پرونده به صلح و سازش ختم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: روز جمعه انتخابات سالم در کشور برگزار و پیام ایران قوی به جهانیان مخابره و توطئه دشمنان نقش برآب شد و امیدواریم جمعه آینده نیز که انتخابات دور دوم برگزار خواهد شد همه مردم برای شرکت در این رویداد پا در میدان بگذارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه شورای حل اختلاف در استان کردستان گفت: هزار پرونده در سه ماه نخست امسال به صلح‌یاران ارجاع شد که ۳۷۲ مورد آن صلح و سازش ختم شد که ۸۱ مورد آن پرونده‌های خانواده بود.

معاون شورای حل اختلاف دادگستری کردستان از پرونده‌های سازشی هیأت صلح مساجد سنندج خبر داد و گفت: مساجد پردیس، روستای حسین آباد، نایسر، آساوله، دوشان، هاجره خاتون در سنندج پرونده‌هایی را امسال به سازش رساندند.

وی بیان کرد: در سه ماه اول امسال پنج هیأت صلح افتتاح و ۲ پرونده میلیاردی تقسیم ترکه ۴۰ و ۵۰ میلیاردی توسط هیأت صلح اخذ رضایت شدند.

ورود ۲۶ هزار پرونده به شورای حل اختلاف در کردستان

اسدی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است، بیان کرد: ۲۹ هزار پرونده بررسی در شورای حل اختلاف استان بررسی شدند.

وی اذعان کرد: از تعداد پرونده‌های بررسی شده ۱۷ هزار پرونده سازشی بوده و از این تعداد در کردستان چهار هزار و ۸۸۶ پرونده سازش شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ۲۱ روز است.

معاون شورای حل اختلاف دادگستری کردستان با اشاره به قانون جدید شورای حل اختلاف که در شهریور ۱۴۰۲ تصویب شد، افزود: این قانون در سال ۱۳۹۲ به صورت آزمایشی به اجرا درآمد اما با تصویب آن در سال گذشته در دو ماه آینده اجرایی می‌شود که استخدام کارکنان جدید، پیش بینی ایجاد دادگاه صلح در متن قانون از موارد این قانون است.

اسدی اضافه کرد: براساس این قانون جدید ظرفیت شورای در قانون جدید سازشی است و حق رسیدگی ندارد و رسیدگی قضائی که در شورا انجام می‌شود به دادگاه صلح واگذار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ