صادقی: پسیو تاکتیک فرنگی کاران در المپیک نشود

اقتصاد ایران: داور المپیکی کشتی ایران می‌‌گوید فرنگی کاران خیلی نباید در بحث پسیو به عنوان یک تاکتیک نگاه کنند و آزادکاران هم باید مراقب دیسکالیفه شدن باشند.

- اخبار ورزشی -

نیما صادقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص دوره داوری برگزار شده در آتن برای داوران قضاوت کننده در المپیک پاریس اظهار داشت: قانون تغییری نداشت فقط یکسری تاکیدات در بحث فرار از فن و شرایط خاک و سرپا بود. علاوه بر این بخشی از این دوره روی مسائل پزشکی و قوانین مربوط به آن و همچنین اجرای عملی فنون و بحث داوری صحنه های حساس اختصاص داشت. روی موضوع روانشناسی کشتی هم تاکید شد. یک پزشک از آلمان در این دوره مسئله تمرکز ذهنی را آموزش می‌داد. بعدازظهر هم روی تشک رفته و یکسری اسلاید درخصوص صحنه‌های داوری نمایش داده می‌شد.

این داور  s1 درباره اینکه بیشترین تاکید داوری روی چه موضوعی بود؟ عنوان کرد: پسیو کشتی فرنگی و اینکه دادن اخطار کم کاری در دو تایم کشتی فرنگی اتوماتیک وار نیست. یعنی اینطور نباشد که حتما اخطار تایم دوم به کسی داده شود که در وقت اول اخطار نگرفته، باید کل کشتی بررسی شود. البته این مسئله هم در حالت عادی و پنجاه پنجاه طبق فرمول خودش جلو می رود.

صادقی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تاکیدات گردهمایی آخر داوران المپیکی، کشتی گیران کشورمان باید روی چه نکاتی در المپیک پاریس دقت داشته باشند؟، گفت: در کشتی فرنگی حواس شان به پسیو باشد که خیلی نمی‌شود به عنوان یک تاکتیک از آن استفاده کرد و اینطور باشد که حتما پسیو دو تایم کشتی را به دو کشتی گیر می‌دهند. اگر واقعا کشتی گیر فعالیت خود را زیاد کند در تایم دوم حتما پسیو بار دیگر به حریفش داده می شود.

او یادآور شد: آزادکاران هم در بحث اخطارهای دوبنده‌ها دقت بیشتری داشته باشند. وقتی دوبنده گیر می‌کند درست است عمدی نیست ولی این مسئله در تی وی زوم به صورت بزرگ شده به نمایش درمی‌آید و  اخطار داده می‌شود. در گزینشی استانبول هم روی چنین خطاهایی دیدیم حساسیت وجود داشت. در ضربه زدن‌ها و کنترل مسابقه بچه‌ها روی کنترل اعصاب‌شان تمرکز داشته باشند و حواس‌شان جمع باشد که احتمال دیسکالیفه شدن وجود دارد.
انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ