افزایش ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی در بخش محمدیه

اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از افزایش ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی در شهرهای محمدیه، مهرگان و بیدستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داراب بیرنوندی اظهار کرد: در پی کاهش شدید آبدهی چاه‌های بخش محمدیه شهرستان البرز، شهرهای محمدیه، مهرگان و بیدستان در حوزه این شهرستان دچار کم آبی قابل ملاحظه شدند که با حفر و تجهیز اضطراری سه حلقه چاه با ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه از بروز بحران جلوگیری شد.

وی افزود: کمبود واقعی آب آشامیدنی در این حوزه به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و بنابراین لازم است مردم به طور جدی مصرف آب خود را مدیریت کنند تا آب به همه برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در توضیح عملیات عمرانی صورت گرفته نیز تشریح کرد: سه حلقه چاه مورد اشاره با نام‌های سهای ۷، ۸ و ۹ حفر و خط انتقال لازم نیز به طول ۲۷۰۰ متر با اقطار مختلف اجرا و مورد بهره برداری گرفت.

بیرنوندی در خصوص اعتبارهای هزینه شده برای پروژه فوق نیز از صرف اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چاه‌ها، خرید لوله و اتصالات و عملیات اجرایی خط انتقال با اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بالاخره برق رسانی به چاه‌های مذکور شامل حق انشعاب، خرید تجهیزات و عملیات اجرایی با اعتبار ۸ میلیارد تومانی خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: اقدام‌های صورت گرفته به صورت اضطراری و کوتاه مدت است و تأمین بلند مدت آب مورد نیاز مردم از طریق انتقال از سد طالقان صورت خواهد گرفت که پروژه مربوط به آن نیز در حال پیگیری و اجرا می‌باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ