حقوق ساعتی راننده‌های اوبر در ایالت ماساچوست ۳۲ دلار تعیین شد

اقتصاد ایران: با تعیین میزان حقوق ساعتی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی لیفت و اوبر، دوران بلاتکلیفی این افراد پایان یافت.

رانندگان شرکت‌های حمل‌ونقل اشتراکی (RideShare) در ماساچوست پس‌ از سال‌ها کشمکش حقوقی، سرانجام از مزایای قابل‌ توجهی برخوردار خواهند شد. بر اساس توافق دادستان کل ایالت و شرکت‌های اوبر و لیفت، رانندگان این شرکت‌ها از تاریخ ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد ۱۴۰۳) مشمول حداقل دستمزد ساعتی ۳۲٫۵ دلار و مزایای دیگر خواهند شد.

توافق میان دادستان ایالت ماساچوست با شرکت‌های تاکسی اینترنتی، حاصل شکایتی است که چهار سال قبل از طرف دادستان کل وقت، آندریا کمبل علیه لیفت و اوبر مطرح شد. در آن شکایت استدلال شده بود که باتوجه‌به ماهیت فعالیت رانندگان، آن‌ها باید کارمند شرکت تلقی شوند و از مزایای کارمندی بهره‌ ببرند.

دفتر دادستان کل ماساچوست می‌گوید بر اساس توافق، مجموعاً ۱۷۵ میلیون دلار به رانندگان فعلی و سابق اوبر و لیفت که دستمزد آن‌ها به‌درستی پرداخت نشده است، تعلق می‌گیرد. جزئیات مربوط به شرایط دریافت مبلغ مورد اشاره و نحوه‌ی درخواست آن، طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

با وجود توافق دادستانی ماساچوست با اوبر و لیفت و ماهیت اولیه‌ی شکایت، همچنان رانندگان این شرکت‌ها به‌عنوان پیمانکار مستقل شناخته خواهند شد. البته آن‌ها از مزایای مشابه کارمندان تمام وقت بهره خواهند برد که ازجمله می‌توان به افزایش حقوق سالانه بر اساس نرخ تورم، امکان استفاده از حداکثر ۴۰ ساعت مرخصی استعلاجی با حقوق ساعتی ۲۰ دلار و همچنین کمک‌هزینه برای خرید بیمه‌ی سلامت و شرکت در برنامه‌ی مرخصی خانوادگی و پزشکی ایالت اشاره کرد.

مقالات مرتبط:
  • افزایش حقوق راننده‌ها؛ تاکسی آنلاین اوبر اعتراض کرد
  • بیوگرافی دارا خسروشاهی؛ مدیرعامل ایرانی‌آمریکایی اوبر

اوبر و لیفت موظف به پوشش هزینه‌های ناشی از صدمات کاری رانندگان خود نیز هستند. برای اطمینان از اجرای صحیح توافق، دو شرکت به انجام حسابرسی سالانه و ارائه‌ی گزارش به دفتر دادستان کل ملزم شده‌اند. بر اساس توافقنامه، نقض مفاد آن می‌تواند به استرداد خسارت، جریمه و مجازات‌های قابل اعمال منجر شود.

شرکت‌های حمل‌ونقل اشتراکی قبلاً توانسته بودند با لابی‌گری موفق در ایالت کالیفرنیا، از وضع قوانینی که آن‌ها را ملزم می‌کند با کارگران به‌عنوان کارمند تمام‌وقت رفتار کنند، جلوگیری کنند. به‌هرحال، رأی دادگاه‌های ایالتی کالیفرنیا در این خصوص همچنان محل مناقشه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ