برگزاری «نقال باشی» با هدف تربیت نقالان کودک و نوجوان

اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: رویداد شناسایی و تربیت نقالان کودک و نوجوان با عنوان «نقال باشی» از سوی واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

احسان قائدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نقالی و پرده خوانی، یکی از قدیمی ترین شیوه‌های نمایش در ایران است که همواره نقش حائز اهمیتی را در سطح جامعه در شهرها و روستاهای ایران زمین داشته است.

وی تصریح کرد: هنر نقالی و پرده خوانی که یکی از هنرهای آئینی اصیل ایرانی است باعث آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان نسل امروز با گنجینه‌های اثرگذار هنر ایرانی است و هدف حوزه هنری استان از آموزش نقالی، و پرده خوانی آشنا کردن نسل جدید با یک هنر نمایشی قدیمی و جذاب و معرفی اسطوره‌ها و شخصیت‌های مهم ایران زمین و به ویژه شخصیت‌های تأثیرگذار زیست بوم چهارمحال و بختیاری است.

رئیس حوزه هنری با اشاره به تهیه پرده نقالی روایت زندگی سردار بی‌بی مریم بختیاری از زنان مبارز دوران مشروطه‌خواهی و مبارزه با استعمار و بیگانگان اظهار داشت: کلاس‌های آموزشی این رویداد با تکیه بر اجرای پرده نقالی بی بی مریم بختیاری است که ضمن معرفی این شخصیت تأثیرگذار تاریخ معاصر ایران و استان به کودکان و نوجوانان است.

قائدی برگزاری این رویداد آموزشی را به صورت استانی عنوان کرد و گفت: همه کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری فرصت شرکت در این رویداد را خواهند داشت و حوزه هنری این رویداد را در شهرستان‌های مختلف استان با اساتید مجرب این رشته برگزار خواهد کرد.

به گفته وی ماحصل این رویداد آموزشی تولید آثار پرده خوانی و نقالی از سوی هنر جویان رویداد در شهرهای مختلف با موضوع شخصیت‌های تأثیرگذار استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ معاصر است.

لازم به ذکر است، علاقه مندان کودک و نوجوان برای شرکت در این رویداد هنری می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۰۹۹۲۱۹۸۶۵۹۱ و یا به صورت حضوری به واحد نمایش حوزه هنری چهارمحال و بختیاری واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲ مراجعه نمایند.

گفتنی است مهلت ثبت نام در این رویداد آموزشی تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ