اعتراضات علیه حزب افراطی در آلمان به خشونت کشیده شد

اقتصاد ایران: اعتراضاتی که هم زمان با برگزاری کنفرانس حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" در اسن برپا شد با دخالت پلیس به خشونت کشیده شده و چندین نفر بازداشت شدند و پلیس علیه معترضان از اسپری فلفل و باتوم استفاده کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، در جریان برگزاری کنفرانس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در اسن، ده ها هزار نفر علیه این حزب تظاهرات کردند.

وزیر ایالت نوردراین وست فالن آلمان از یک سیگنال قوی صحبت کرد. وی در عین حال اقدامات خشونت آمیز را محکوم کرد. برگزارکنندگان تعداد شرکت کنندگان را 50000 نفر اعلام کرده اند.

به نوشته رسانه ها ده ها هزار نفر در این اعتراضات به مناسبت کنفرانس حزبی در این شهر تظاهرات کردند. هندریک وست، نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن از تلاش های معترضان و پلیس تشکر کرد. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی در حاشیه این راهپیمایی گفت: هزاران تظاهرکننده در اسن نشان می‌دهند: جایی برای تحریک، نفرت و افراط‌گرایی راست‌گرایانه در نوردراین-وستفالن وجود ندارد. وی تاکید کرد: این یک سیگنال قوی از سوی جامعه مدنی برای دموکراسی ما است که تعداد زیادی از مردم علیه ضد دموکرات ها به خیابان ها می آیند.

وی در عین حال گفت: اما این نیز واضح است: خشونت پذیرفته نخواهد شد. وی تصریح کرد: هر کس می‌تواند هر چقدر که می‌خواهد درباره این موضوع بحث کند - اما خشونت هرگز نباید روش انتخابی باشد. مردمی که به طور مسالمت آمیز تظاهرات می کنند مثال می زنند که مهربانی به جای تحریک و احترام به جای نژادپرستی اهمیت دارد.

به گفته پلیس، یازده افسر در تظاهرات نیمه خشونت آمیز صبح امروز زخمی شدند. "اقدامات مخرب و خشونت آمیز در منطقه روتنشاید وجود داشت: برخی نیروهای پلیس در جریان این اعتراضات به نیروهای پلیس حمله کردند و سعی کردند از موانع عبور کنند. برخی اقدامات مقاومتی و حملات فیزیکی به افسران پلیس صورت گرفت.

اتحادیه پلیس اعلام کرد: بنابراین پلیس همچنین از اسپری فلفل، باتوم و اقدامات زور استفاده کرد. بر اساس گزارش های قبلی، پلیس چندین نفر را بازداشت کرده است.

به گفته سازمان دهندگان، 50000 نفر از ظهر روز گذشته در مقابل Grugahalle در Essen، جایی که کنفرانس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در حال برگزاری بود تجمع کرده اند. به گفته پلیس، این تظاهرات در ابتدا مسالمت آمیز بود. نشست حزب راستگرای پوپولیست تا یکشنبه ادامه دارد.

حزب افراطی آلمان اخیرا به موفقیت های چشمگیری در این کشور دست یافته و در انتخابات محلی اخیر آراء چشمگیری به دست آورد.

این حزب در براندنبورگ حتی برای اولین بار به قوی ترین نیرو در انتخابات محلی تبدیل شده است.

احزاب دولت ائتلافی آلمان در انتخابات پارلمانی اروپایی هم شکست مفتضحانه ای خوردند و بسیاری آراء خود را به اپوزیسیون و حزب افراطی واگذار کردند.

در این انتخابات حزب اپوزیسیون دموکرات مسیحی با اختلاف زیادی برنده شد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به دومین نیروی قوی تبدیل شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ