اولین ETF سولانا تأیید می‌شود؟

اقتصاد ایران: شرکت VanEck برای عرضه‌ی اولین صندوق قابل‌ معامله‌ی سولانا (ETF) در بورس آمریکا، اقدام کرد.

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری VanEck با درخواست برای عرضه‌ی اولین صندوق قابل‌ معامله‌ی سولانا در بورس (ETF) ایالات‌ متحده، گام مهمی در بازار ارزهای دیجیتال برداشته است. این اطلاعیه در بحبوحه‌ی افزایش علاقه و گمانه‌زنی‌هایی صورت می‌گیرد که سولانا پس‌ از تأیید ETF بیت‌کوین و اتریوم، به ETF بعدی تبدیل خواهد شد.

هدف از درخواست VanEck، ایجاد بازاری مطمئنی است که به سرمایه‌گذاران نهادی اجازه می‌دهد با روشی امن‌تر روی سولانا سرمایه‌گذاری کنند. این اقدام با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در رقیب اصلی اتریوم یعنی سولانا انجام می‌شود.

متیو سیگل، رئیس واحد تحقیقات VanEck با اشتراک‌گذاری پستی در ایکس (توییتر سابق)، درمورد دلایل درخواست ETF سولانا گفت: «ماهیت غیرمتمرکز، کاربردهای مختلف و قابلیت‌های اقتصادی سولانا با ویژگی‌های سایر کالاهای دیجیتال تثبیت‌شده مطابقت دارد و به‌ همین دلیل باور داریم رمزارز مذکور می‌تواند برای سرمایه‌گذاران، سازندگان و کارآفرینانی که به‌دنبال جایگزینی برای فروشگاه‌های انحصاری برنامه‌ها هستند، کالای ارزشمندی باشد.»

مقالات مرتبط:
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا قوانین مالیاتی جدید رمزارزها را نهایی کرد
  • با تأیید ETF اتر در هفته آینده، احتمالا قیمت این رمزارز روند صعودی می‌گیرد

اقدام VanEck برای عرضه‌ی ETF سولانا بخشی از روند گسترده‌تری محسوب می‌شود که مدیران شرکت‌های مدیریت دارایی در آن به‌دنبال تأییدیه‌ی نظارتی برای ETF ارزهای دیجیتال هستند. در صورت تأیید صندوق قابل‌ معامله‌ی سولانا، این ETF به‌ جمع سایر صندوق‌های مشابه حوزه‌ی رمزارز خواهد پیوست.

سیگل در بخش دیگری از توضیحاتش اعلام کرد: «طیف گسترده‌ی برنامه‌ها و خدماتی که اکوسیستم سولانا از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) گرفته تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، بر کاربرد و ارزش این ارز دیجیتال به‌عنوان کالای دیجیتال تأکید می‌کند. هیچ واسطه یا نهاد واحدی شبکه‌ی سولانا را کنترل نمی‌کند که این اصل به‌عنوان عدم تمرکز شناخته می‌شود.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ