ما اهل کوفه نیستیم، امام تنها بماند

اقتصاد ایران: حاج قاسم سلیمانی خطاب به پاسداران و داوطلبان بسیجی می‌گوید: اگر ما در مهران عملیات نکنیم و مهران را پس نگیریم، دشمن برای عملیات و تصرف شهرهای دیگر ما گستاخ‌تر خواهد شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهر مهران که در عملیات والفجر 3 آزادشده بود، پس از عملیات والفجر 8، در اردیبهشت 1365 مورد تعرض ارتش عراق قرار گرفت و اشغال شد.

دو ماه بعد، عملیات کربلای 1 را سپاه پاسداران طراحی و در پنج مرحله اجرا کرد. در این عملیات تمامی منطقه از جمله شهر مهران، پاسگاه دراجی و قله 223 از سلسله ارتفاعات قلاویزان آزاد شد.

این پیروزی گسترده‌تر از پیش‌بینی قبل از عملیات بود. سرعت پیروزی در این نبرد، تأثیر اقدامات قبلی عراق در دوره دفاع متحرک را خنثی کرد، به‌نحوی‌که ازآن‌پس تحرک دیگری از ارتش این کشور (تا روزهای پایانی جنگ) مشاهده نشد و ارتش عراق دوباره در لاک دفاعی فرو رفت.»

شور و اشتیاق رزمندگان

اما شور و حال و اشتیاق وصف‌ناشدنی رزمندگان اسلام، قبل از شروع این عملیات، یکی از ویژگی‌های بارز این عملیات بوده که به یک نمونه از آن اشاره می‌شود:

در لشکر 41 ثارالله، رزمندگان به‌محض دیدن قاسم سلیمانی؛ فرمانده لشکر، او را چون نگین به جمع خود می‌کشند و ضمن ابراز احساسات محبت‌آمیز، فریاد می‌کشند: فرمانده، فرمانده حمایتت می‌کنیم. فرمانده، فرمانده اطاعتت می‌کنیم. ما اهل کوفه نیستیم، امام تنها بماند.

آنگاه قاسم سلیمانی خطاب به پاسداران و داوطلبان بسیجی با تحلیل اهداف عراق در حمله به مهران و تصرف آن می‌گوید: اگر ما در مهران عملیات نکنیم و مهران را پس نگیریم و جواب دندان‌شکن به عراقی‌ها ندهیم، دشمن برای عملیات و تصرف شهرهای دیگر ما گستاخ‌تر خواهد شد که در این صورت، تبعات بدتری را به دنبال دارد.

وی آنگاه به پیگیری امام در خصوص حوادث مهران، اشاره می‌کند که در این هنگام فریادهای خروشان رزمندگان به آسمان بلند می‌شود: ما اهل کوفه نیستیم، امام تنها بماند.

متعاقب آن، قاسم سلیمانی اعلام می‌کند: ما همه با هم پیمان می‌بندیم که تا آخرین نفر و آخرین قطره خون تا آزادسازی کامل مهران و پدافند محکم در منطقه، به عقب برنگردیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ