عمل اسلیو معده؛ هرآنچه باید از عمل اسلیو معده بدانید

اقتصاد ایران: چاقی مفرط، غولی که زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت‌الشعاع قرار داده است. این معضل، نه تنها سلامت جسمی و روحی افراد را به مخاطره می‌اندازد، بلکه سایه‌ای از ناامیدی و محدودیت را بر زندگی آن‌ها می‌گستراند. در این میان، عمل اسلیو معده همچون نوری در تاریکی، امیدی دوباره به زندگی افرادی که دچار چاقی مفرط شده‌اند می‌بخشد و راه را برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی هموار می‌کند.

در این میان انتخاب بهترین جراح عمل اسلیو معده نیز اهمیت زیادی دارد. دکتر علی الماسی، فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو جامعه جراحان ایران و آمریکا به عنوان یکی از جراحان موفق در زمینه عمل اسلیو معده در تهران شناخته می‌شوند. برای کسب مشاوره عمل اسلیو از دکتر الماسی در سایت ایزو ویزیت می‌توانید از ایشان ویزیت آنلاین عمل اسلیو معده دریافت کنید.

عمل اسلیو معده چیست؟ (گاسترکتومی آستین عمودی)

عمل اسلیو معده که با نام گاسترکتومی آستین عمودی نیز شناخته می‌شود، نوعی عمل جراحی چاقی است که در آن حدود 75 تا 80 درصد از معده به صورت عمودی برداشته می‌شود. دکتر علی الماسی، یکی از بهترین جراح عمل چاقی تهران، با بیان این موضوع که برداشتن قسمتی از معده، حجم معده را به طور قابل توجهی کوچک ‌می‌کند این نکته را اضافه کردند که عمل اسلیو معده باعث می‌شود فرد به سرعت احساس سیری می‌کند و تمایل به پرخوری از بین می‌رود.

مزایای عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده فواید متعددی برای سلامتی دارد. مهم ترین فواید عمل اسلیو معده از نظر دکتر علی الماسی، جراح چاقی، موارد زیر را شامل می‌شود:

  • کاهش وزن چشم‌گیر: مطالعات نشان داده‌اند که افراد پس از عمل اسلیو معده به طور متوسط 60 تا 80 درصد از وزن اضافی خود را از دست می‌دهند.
  • بهبود بیماری ‌های مرتبط با چاقی: عمل اسلیو معده می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، آپنه خواب و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.
  • بهبود کیفیت زندگی: کاهش وزن و بهبود سلامتی ناشی از عمل اسلیو معده، می‌تواند کیفیت زندگی افراد را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

افراد مناسب برای عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده برای همه افراد چاق مناسب نیست. به طور کلی، عمل اسلیو برای افرادی که شرایط زیر را دارند، توصیه می‌شود:

  • شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها 40 یا بیشتر باشد.
  • شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها بالای 35 باشد و به یک یا چند بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا یا آپنه خواب مبتلا باشند.
  • سابقه تلاش‌های ناموفق برای کاهش وزن با رژیم غذایی و ورزش داشته باشند.
  • از نظر سلامتی عمومی در شرایط مناسبی باشند.

عمل اسلیو معده؛ هرآنچه باید از عمل اسلیو معده بدانید

دوران نقاهت عمل اسلیو معده

دوران نقاهت عمل اسلیو معده معمولا 2 تا 4 هفته طول می‌کشد. در این مدت، افراد باید از رژیم غذایی مایعات و غذاهای نرم پیروی کنند و به تدریج به رژیم غذایی عادی خود بازگردند. همچنین، باید فعالیت‌های بدنی خود را محدود کرده و به طور مرتب با پزشک خود در تماس باشند.

تجربیات افراد از عمل اسلیو معده

تجربیات افراد از عمل اسلیو معده بسیار متفاوت است. برخی افراد از نتایج این عمل بسیار راضی هستند و به طور کامل از شر چاقی خلاص شده‌اند. در حالی که برخی دیگر ممکن است به علت رعایت نکردن نکات قبل و بعد از عمل اسلیو معده با عوارض جانبی بسیار زیادی دست به گریبان شوند. به طور کلی، قبل از انجام هر عمل، مراجعه به متخصصان مختلف و گرفتن تاییدیه از آن‌ها بسیار مهم است.

بعد از عمل اسلیو معده چه باید کرد؟

رعایت دقیق دستورات پزشک پس از عمل اسلیو معده، برای دستیابی به بهترین نتیجه و جلوگیری از عوارض جانبی، بسیار بسیار مهم است. دکتر علی الماسی، یکی از بهترین جراحان اسلیو در تهران، برای مهم‌ترین اقدامات بعد از عمل موارد زیر خاطر نشان کردند:

رژیم غذایی:

  1. در دو هفته اول پس از عمل، باید فقط مایعات و غذاهای نرم مانند سوپ، پوره‌ها و اسموتی (نرم‌نوش) مصرف کنید.
  2. به تدریج و با نظر پزشک، به رژیم غذایی عادی خود بازگردید.
  3. وعده‌های غذایی کوچک و مکرر داشته باشید.
  4. به آرامی غذا بخورید و خوب آن را بجوید.
  5. از مصرف غذاهای پرچرب، پرشکر و پرکالری خودداری کنید.
  6. به میزان کافی آب و مایعات بنوشید.

فعالیت بدنی:

فعالیت‌های بدنی خود را به تدریج و با نظر پزشک از سر بگیرید و از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های قدرتی در دو هفته اول پس از عمل خودداری کنید. همچنین لازم است پیاده‌روی منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

مراقبت‌های پزشکی:

بعد از عمل به طور مرتب با پزشک خود در تماس باشید و ویزیت‌های بعد از عمل را به طور کامل انجام دهید و در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین آزمایش ‌های خون را به طور مرتب انجام دهید تا از تعادل ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن خود اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

عمل اسلیو معده می‌تواند راه حلی موثر برای چاقی مفرط و بیماری‌های مرتبط با آن باشد. با این حال، این عمل یک تصمیم مهم و دائمی (یا به عبارتی غیر قابل برگشت) است که باید با دقت و آگاهی کامل گرفته شود. برای دریافت مشاوره دقیق درباره عمل اسلیو معده می‌توانید از کارشناسان عمل های چاقی، مشاوره آنلاین عمل اسلیو معده دریافت کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ