وزارت خزانه‌داری آمریکا قوانین مالیاتی جدید رمزارزها را نهایی کرد

اقتصاد ایران: خزانه‌داری ایالات‌ متحده، قوانین گزارش‌دهی مالیات مرتبط با فعالیت در حوزه‌های رمزارزها را نهایی کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه قانونی را نهایی کرد که کارگزاری‌های ارز دیجیتال ازجمله صرافی‌ها و سرویس‌های پرداخت را ملزم می‌کند اطلاعات جدیدی درمورد خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال کاربران به اداره‌ی درآمد داخلی (IRS) گزارش دهند.

به گزارش رویترز، هدف از الزامات جدید برای کارگزاری‌های ارز دیجیتال، برخورد با کاربرانی است که امکان دارد مالیات خود را پرداخت نکنند. این قانون از لایحه‌ی یک تریلیون دلاری دوحزبی زیرساخت و اشتغال مصوب سال ۲۰۲۱ نشئت می‌گیرد. در زمان تصویب لایحه‌ی مذکور، برآورد شده بود قوانین جدید می‌توانند طی یک‌ دهه نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار درآمد برای دولت ایجاد کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد قانون جدید که از سال آینده و برای فصل مالیات ۲۰۲۶ به‌تدریج اجرا خواهد شد، الزامات مالیاتی مربوط به ارزهای دیجیتال را با الزامات گزارش‌دهی مالیاتی موجود برای کارگزاران سایر ابزارهای مالی ازجمله اوراق قرضه و سهام هماهنگ می‌کند.

مقامات خزانه‌داری ایالات‌متحده می‌گویند قانون نهایی نسبت‌ به پیشنهاد اولیه‌ی این وزارتخانه اصلاح شده است تا برخی از بارهای تحمیل‌شده بر کارگزاران را محدود و الزامات جدید را به‌صورت مرحله‌ای اجرا کند. این قانون همچنین شامل آستانه‌ی ۱۰,۰۰۰ دلاری برای گزارش تراکنش‌های استیبل کوین می‌شود.

صنعت ارز دیجیتال پس‌ از پیشنهاد قانون جدید وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا درسال گذشته، کمپینی برای ارسال نامه‌های نظرسنجی به راه انداخت. آن‌ها استدلال کردند که دامنه‌ی تعریف ارائه‌شده از کارگزاری در این پیشنهاد، بسیار گسترده است و الزامات آن حریم خصوصی دارندگان ارز دیجیتال را نقض می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بیش‌ از ۴۴,۰۰۰ پیشنهاد مرتبط با قوانین مالیاتی رمزارزها را بررسی کرده است. این نهاد پیش‌بینی می‌کند در سال جاری قوانین بیشتری برای تعیین الزامات گزارش‌دهی مالیاتی کارگزاران غیرحضانتی، ازجمله صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال صادر خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای تأکید کرد دارندگان ارز دیجیتال همیشه موظف به پرداخت مالیات بر فروش یا مبادله‌ی دارایی‌های دیجیتال بوده‌اند و این قانون الزامات گزارش‌دهی را برای کمک به مؤدیان مالیاتی در ارائه‌ی اظهارنامه‌های دقیق و پرداخت مالیات‌های معوق، ایجاد کرده است.

مقالات مرتبط:
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از خالق والت اتریوم متامسک شکایت کرد
  • با تأیید ETF اتر در هفته آینده، احتمالا قیمت این رمزارز روند صعودی می‌گیرد

قانون جدید خزانه‌داری ایالات‌متحده، فرم گزارش‌دهی مالیاتی جدیدی به نام ۱۰۹۹-DA را معرفی می‌کند که به گفته‌ی این وزارتخانه، برای کمک به مؤدیان مالیاتی در تعیین اینکه آیا دارندگان رمزارز بدهکار مالیاتی هستند یا خیر و همچنین به‌منظور کمک به کاربران ارز دیجیتال برای اجتناب از محاسبات پیچیده جهت تعیین سود آن‌ها در نظر گرفته‌ شده است.

کارگزاران باید فرم‌ها‌ی مالیاتی جدید را برای کمک به تهیه‌ی اظهارنامه‌ی مالیاتی به اداره‌ی درآمد داخلی و همچنین به دارندگان رمزارز ارسال کنند. درحال‌حاضر اداره‌ی درآمد داخلی آمریکا صرف‌نظر از اینکه معاملات افراد به سود منجر شده باشند یا خیر، از کاربران ارز دیجیتال می‌خواهد بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال خود را در اظهارنامه‌ی مالیاتی گزارش دهند. کاربران باید خودشان این محاسبه را انجام دهند و پلتفرم‌هایی که دارایی‌های دیجیتال در آن‌ها معامله می‌شود، اطلاعات مورد اشاره را به اداره‌ی درآمد داخلی ارائه نمی‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ