مایکروسافت با اجرای اپلیکیشن فوتوز در پس‌زمینه، عملکرد آن در ویندوز ۱۱ را بهتر می‌کند

اقتصاد ایران: مایکروسافت برای رفع مشکل کندی برنامه‌ی Photos ویندوز ۱۱، امکان اجرای این برنامه را در پس‌زمینه‌ی سیستم‌عامل فراهم کرد.

اپلیکیشن پیش‌فرض مدیریت تصاویر در ویندوز ۱۱ یعنی Photos با الهام از قابلیت‌های گوگل فوتوز و به‌لطف هوش مصنوعی، امکان جست‌وجوی محتوای درون تصاویر را با استفاده از فناوری OCR (تشخیص اپتیکال کاراکتر) ارائه می‌دهد. اکنون قابلیت جدیدی به فوتوز ویندوز ۱۱ اضافه شده است که به کاربران اینسایدر اجازه می‌دهد برای بهبود عملکرد، این برنامه را هنگام راه‌اندازی سیستم‌عامل در پس‌زمینه اجرا کنند.

طبق اعلام افشاگری به نام PhantomOfEarth، به‌روزرسانی برنامه‌ی فوتوز ویندوز ۱۱ با شماره نسخه‌ی ۲۰۲۴٫۱۱۰۶۰٫۲۷۰۰۱٫۰ فعلاً فقط در کانال Canary اینسایدر منتشر شده است، اما به‌احتمال زیاد مایکروسافت در به‌روزرسانی بعدی این ویژگی را به‌صورت رسمی مستندسازی خواهد کرد.

قابلیت اجرای برنامه Photos در ویندوز ۱۱

مایکروسافت مدتی قبل اعلام کرد بستر برنامه‌ی Photos ویندوز ۱۱ از UWP به Windows App SDK منتقل شده است. این تغییر، امکان ارائه‌ی ویژگی‌های جدیدی مانند اسلایدشو و قابلیت حذف اشیای اضافه با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. علاوه‌براین برنامه‌ی مذکور با استفاده از WebView2، تصاویر را بهتر رندر می‌کند و با جدیدترین به‌روزرسانی‌های کرومیوم یکپارچه‌تر شده است.

مقالات مرتبط:
  • ویندوز ۱۱ تبلیغ جدیدی را نمایش می‌دهد؛ این‌بار نوبت گیم‌پس است
  • مایکروسافت در تلاش برای ترویج Microsoft Account، راهنمای ساخت حساب محلی را حذف کرد

قابلیت حذف اشیای ناخواسته با هوش مصنوعی روی برنامه‌ی فوتوز ویندوز ۱۱ آنقدر عالی عمل می‌کند که مایکروسافت مجبور شد آن را به ابزار ایجاد محتوای تصویری مرورگر اج که Designer نام دارد، اضافه کند. عملکرد ویژگی مذکور تقریباً مشابه ابزار حذف اشیای ناخواسته در فتوشاپ است.

برنامه‌ی فوتوز ویندوز ۱۱ از گذشته با مشکلاتی مثل کندی و عملکرد ضعیف مواجه بوده است. احتمالاً همین موضوع، مایکروسافت را به توسعه‌ی قابلیت‌های جدید برای فوتوز وادار کرد.

درحالی‌که این شرکت با انتقال به WinAppSDK و بهبود ۲٫۱ برابری سرعت بارگذاری تصاویر، تلاش‌هایی برای رفع مشکلات Photos انجام داده، اما شکایت‌های چندین‌ساله‌ی کاربران همچنان به قوت خود باقی مانده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ