سودان سفیر خود را از چاد فراخواند

اقتصاد ایران: سودان با متهم کردن چاد به عدم مراقبت از مرزهایش سفیر خود را از «آنجامنا» فرا خواند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش سودان امروز شنبه مقامات چاد را به حمایت از نیروهای واکنش سریع از طریق اعزام مزدور و ارسال تسلیحات نظامی متهم کرده و به دنبال این اتهام روابط دو کشور به تیرگی گرائیده‌است.

کشور چاد در غرب سودان قرار دارد و با اقلیم دارفور ( پایگاه نیروهای واکنش سریع ) هم مرز است. سودان سفیر خود را از پایتخت چاد فرا خواند تا درباره اقدامات آنجامنا درخصوص نظارت بر مرزهای مشترک با او مشورت کند.

یک مقام دولتی سودان گفت: چاد مرزهایش را برای کمک رسانی به نیروهای واکنش سریع باز گذاشته است و به فرمانده‌هان و جنگجویان این نیرو اجازه  می‌دهد تردد گسترده داشته باشند و این درحالی است که  انواع تسهیلات را به آنان ارائه می‌دهد.

وی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار روزنامه سودان تریبون گفت: چاد در امور داخلی سودان از طریق حمایت از نیروهای واکنش سریع دخالت می‌کند و کمک‌های تسلیحاتی امارات به نیروهای واکنش سریع پس از ورود به چاد از طریق زمینی به سودان ( اقلیم دارفور ) ارسال می‌شود.

این دیپلمات سودانی تصریح کرد: قبلا خارطوم دیدگاه‌های دقیق خود را در خصوص کنترل نوار مرزی به طور رسمی به مقامات چاد ارائه کرده‌است اما مقامات آنجامنا تاکنون هیچ پاسخ و یا واکنشی درخصوص این درخواست از خود نشان نداده‌اند لذا سودان سفیر خود را از چاد فراخواند تا در این زمینه با او مشورت کند.

وی پیش بینی کرد سفیر سودان در آنجامنا پس از انجام مشورت و اقدامات لازم هفته آینده به چاد باز گردد.

نماینده دائمی سودان در نشست شورای امنیت  برای بررسی وضعیت این کشور ( مارس 2024 ) برگزار شده بود، اظهار داشت: پس از شعله ور شدن نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع، مرز چاد به خط اول اعزام مزدور و ارسال سلاح برای نیروهای واکنش سریع تبدیل شده است و از این طریق آنجامنا در تداوم جنگ علیه ملت سودان مشارکت دارد.

انتهای پیام /

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ