هشدار روسیه درباره سیاست خصمانه ژاپن و کره جنوبی

اقتصاد ایران: نماینده روسیه در سازمان ملل معتقد است که کره جنوبی تحت فشار آمریکا به سرعت در حال از دست دادن استقلال خود است و وزارت امور خارجه روسیه نیز به اقدامات تحریک آمیز و خصمانه دولت ژاپن در نزدیکی مرزهای این کشور اعتراض کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته در نشست شورای امنیت ابراز تاسف کرد که دولت کره جنوبی تحت فشار آمریکا به سرعت استقلال خود را از دست داده و با تصمیماتش منافع ملی این کشور را به خطر می‌اندازد.

این دیپلمات ارشد روس گفت: «ما متاسفیم که دوستان و شرکای قدیمی ما در سئول به سرعت استقلال خود را تحت فشارهای اعمال شده از سوی واشنگتن از دست می‌دهند و منافع ملی خود که از جمله توسط جغرافیای عینی در منطقه دیکته شده را به خطر می‌اندازند.»

نبنزیا هشدار داد که خط مشی که اخیرا مقامات سئول در پیش گرفته‌اند، نتیجه مطلوبی برای کشورشان در پی نخواهد داشت و آنها باید دقیق‌تر به منافع ملی کره جنوبی فکر کنند.

کره جنوبی فهرست کنترل صادرات علیه روسیه را گسترش داد

روز جمعه خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی گزارش داد که مقامات سئول 243 کالای دیگر را به فهرست کنترل صادرات برای عرضه کالا به روسیه و بلاروس اضافه خواهند کرد. بدین ترتیب با افزایش تعداد اقلام، فهرست مذکور به 1402 محصول و کالا افزایش خواهد یافت.

یادآوری شده که این لیست شامل تجهیزات برش فلز، قطعات ابزارهای نوری و  انواع حسگرها است که می‌تواند در صنایع دفاعی روسیه کاربرد داشته باشند. اقلام موجود در این لیست از ارسال به روسیه و بلاروس منع شده اند، اگرچه دولت ممکن است به صورت استثنایی موردی را تأیید کند. این مسئله به ویژه شامل معاملات تجاری منعقد شده قبل از این تغییر خواهد شد.

انتظار می رود این تغییرات تا پایان ماه آگوست اعمال شوند.

علاوه بر این، هفته گذشته مشخص شد که کره جنوبی قصد دارد پس از امضای توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع بین روسیه با کره شمالی، امکان ارائه تسلیحات نظامی تهاجمی به اوکراین را بررسی کند. در همان روز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به سئول درباره ارسال سلاح به کی‌یف هشدار داد. به گفته وی، چنین تصمیمی یک اشتباه فاحش خواهد بود.

اعتراض مسکو به توکیو به دلیل قصد برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه 

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گزارش داد که این کشور به سفارت ژاپن در مسکو در رابطه با برنامه‌های توکیو به منظور برگزاری یک سری تمرینات نظامی مشترک به همراه آلمان و اسپانیا در جزیره هوکایدو، در نزدیکی مرزهای شرقی روسیه در اواسط ماه جولای اعتراض کرده است.

در این بیانیه آمده است: به طرف ژاپنی در خصوص غیرقابل قبول بودن قاطعانه فعالیت نظامی تحریک آمیز در نزدیکی مرزهای خاور دور کشورمان که از جمله با همکاری کشورهای غیرمنطقه‌ای و عضو ناتو انجام می‌شود، هشدار داده شده است. ما چنین فعالیتی را تهدیدی بالقوه برای امنیت فدراسیون روسیه می‌دانیم.

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که آنها به سفارت ژاپن در مورد واکنش قاطع و اقدامات متقابل کافی برای تقویت قابلیت‌های دفاعی و حفاظت از حاکمیت روسیه هشدار داده‌اند.

یک روز قبل مشخص شد که ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن خود را برگزاری اولین رزمایش سه جانبه دریایی چند مرحله‌ای تحت عنوان « Freedom Edge » در جنوب جزیره چی‌ججو کره جنوبی آماده می‌کنند. این مانور مشترک به طور همزمان در هوا، دریا و زیر آب انجام می‌شوند.

پیش از این، در اواسط ماه آوریل نیز  ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن یک رزمایش دریایی سه جانبه با حضور 6 کشتی جنگی از جمله یک ناو هواپیمابر آمریکایی برگزار کردند. این رزمایش در آب‌های بین المللی بین کره جنوبی و ژاپن انجام شد. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ