رهبر کودتاچیان به‌دنبال براندازی و صندلی ریاست جمهوری بود

اقتصاد ایران: رئیس جمهور بولیوی می‌گوید که رهبر کودتای نافرجام اخیر در این کشور، قصد به دست گرفتن دولت و نشستن به جای وی(رئیس جمهور) را داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، لوئیس آرس، رئیس جمهور بولیوی با اشاره به کودتای نافرجام هفته گذشته در این کشور، گفت که ژنرال سابق ارتش بولیوی که رهبر این کودتا بود، به‌دنبال براندازی حکومت، غصب دولت و نشستن به جای وی بوده است. وی همچنین بحران اقتصادی بولیوی را تکذیب کرد!

آرس یک بار دیگر ادعاها درباره اینکه حمله چهارشنبه هفته گذشته به کاخ ریاست جمهوری «کودتای خودساخته با هدف تحصیل منافع و امتیاز سیاسی» بوده است را تکذیب کرد. وی دراین‌باره گفت: من فرار نکردم. ایستادم تا از دموکراسی دفاع کنم.

رئیس جمهور بولیوی همچنین با اشاره به ادعای بستگان ۲۱ نفری که دولت این کشور آنها را بازداشت کرده، مبنی بر اینکه ژنرال خوآن خوزه زونیگا، سرکرده این کودتا آنها را فریب داده است گفت که در قبال این افراد مسئولیتی ندارد و افزود: این مشکل آنهایی است که در ماجرا دخیل بودند و دولت در این بین هیچ‌کاره است.

آرس مدعی شد که اِوو مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی که پیش‌تر متحد و سپس به رقیب وی بدل شد، به دولت فعلی بولیوی حمله سیاسی کرده و این تنش سیاسی بازوهای اجرایی دولت را در مواجهه با مشکلات اقتصادی دچار اختلال کرده است.

به گفته وی، با این وجود اقتصاد بولیوی در حال رشد است و دولت او در حال کار روی «تنوع بخشی به ابزار تولید و سرمایه‌گذاری در موادی همچون لیتیوم و صنعتی‌سازی است.» بولیوی بزرگ‌ترین منابع لیتیوم (طلای سفید) را در اختیار دارد که تا اندازه‌ای به دلیل سیاست‌های دولت این کشور، دست نخورده مانده است.

ایوان لیما، وزیر دادگستری بولیوی اعلام کرد که ژنرال زونیگا به ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد. اتهام زونیگا «شورش مسلحانه و تروریسم» است. آرس پیشتر در کنفرانسی خبری ضمن اعلام شکست کودتا در این کشور اعلام کرد که ژنرال زونیگا در لاپاز، پایتخت این کشور، بازداشت شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ