ایتالیا می‌گوید گوگل یک میلیارد یورو مالیات پرداخت‌نشده دارد

اقتصاد ایران: ایتالیا با استناد به زیرساخت‌هایی که کسب درآمد گوگل را در این کشور آسان می‌کنند، ادعای بدهی یک میلیارد یورویی گوگل را مطرح کرده است.

مقامات مالیاتی ایتالیا در ادعای تازه‌ی خود علیه گوگل، خواستار پرداخت یک میلیارد یورو (۱٫۰۷ میلیارد دلار) مالیات و جریمه‌ی معوقه شده‌اند؛ این اقدام جدید، هفت سال پس از توافق مالیاتی پیشین غول موتور جست‌وجو با ایتالیا صورت می‌گیرد.

به‌ گزارش رویترز، تحقیقات اخیر مقامات ایتالیا، که از دسامبر ۲۰۲۲ آغاز شده، رویکرد‌های مالیاتی گوگل را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ زیر ذره‌بین برده است.

برخلاف پرونده‌ی قبلی در ۲۰۱۷ که بر حضور فیزیکی گوگل در ایتالیا تمرکز داشت و به پرداخت ۳۰۶ میلیون یورو جریمه توسط گوگل منجر شد، تحقیقات فعلی، زیرساخت دیجیتالی گوگل در این کشور را که تسهیل‌کننده‌ی عملیات و درآمدزایی آن هستند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

در پاسخ، گوگل بر رعایت قوانین مالیاتی در تمام کشورهایی که در آن‌ها فعالیت دارد تأکید کرده است و می‌گوید که به همکاری با مقامات ایتالیا ادامه می‌دهد.

پرونده در حال حاضر در مرحله‌ی رسیدگی ترافعی (توانایی دو طرف دعوی برای مطرح کردن ادعاها و ارائه‌ی ادله‌ی مثبت برای آن‌ها) قرار دارد که می‌تواند به توافق یا دادرسی در دادگاه منجر شود.

مقالات مرتبط:
  • گوگل در پایان دادن به پرونده ضدانحصار تبلیغات دیجیتال آمریکا شکست خورد
  • گوگل به باشگاه دو تریلیون دلاری‌ها پیوست

رویکرد ایتالیا در مورد گوگل (تمرکز بر زیرساخت‌ دیجیتالی تسهیل‌کننده‌ی عملیات و درآمدزایی) توافق اخیر این کشور با نتفلیکس را تداعی می‌کند. به نقل از دو منبع، اگر گوگل و ایتالیا به توافقی دست یابند، راه برای شروع تحقیقات مشابه درباره‌ی سایر شرکت‌های اینترنت‌ محور چندملیتی هموار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ