۱۶۵ عنوان کتاب در کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت تنظیم شد

اقتصاد ایران: مشهد- دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت گفت: در گام اول کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شد که ۵۷ عنوان آن تدوین و به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شیرازی صبح شنبه در کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در گام اول کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شد که ۵۷ عنوان آن تدوین و به چاپ رسیده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت گفت: از این مجموعه کتاب‌ها، هشت عنوان در خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی، چهار عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم و ۱۴ عنوان دیگر نیز سرگذشت‌نامه رزمندگان و فرماندهان مدافعان حرم است.

وی ادامه داد: چهار عنوان دیگر روایت رزمندگان محور مقاومت، ۱۲ عنوان خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت، یک یادداشت، سه دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی تألیف شده است.

شیرازی افزود: پنج عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ شده، است. همچنین از مجموع تالیفات صورت گرفته، ۲۷ عنوان به چندین زبان زنده دنیا شامل عربی، فرانسوی، روسی و ترکی استانبولی ترجمه شده و چند عنوان دیگر نیز در دست ترجمه است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اظهار کرد: از بین این عناوین، ۲ عنوان در جایزه جلال، ۶ عنوان در جشنواره پاسداران اهل قلم، ۱۲ عنوان در جایزه شهید حاج حسین همدانی و چهار عنوان در کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه و مقام‌هایی شده اند.

وی گفت: سرآغاز این اجلاسیه در روز دوم فرودین سال ۱۳۹۸ و توسط شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و در ادامه این مسیر مقدمات این کنگره بین المللی فراهم شد.

شیرازی افزود: پس از شهادت سردار دل‌ها برپایی این اجلاسیه و کنگره بین المللی یه صورت شبانه روزی و با قوت دنبال شد.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ادامه داد: تاکنون سه یادواره درخصوص شهدای مدافع حرم در مازندران، کرمان و خوزستان برگزار شد.

وی گفت: ساخت فیلم سینمایی درباره شهید پورجعفری به عنوان همرزم و یار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراحل پایانی است.

شیرازی افزود: همچنین ۱۵ قسمت فیلم درباره سردار شهید سلیمانی ساخته شده و پنج کتاب صوتی هم به تولید رسیده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با اشاره به فعالیت‌های هنری صورت گرفته درباره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ادامه داد: کمیته هنری این کنگره تاکنون ۲۷ فیلم را تدوین کرده است، همچنین سریال مرزهای عاشقی درباره شهدای مدافع حرم از شبکه‌های متعدد سینما پخش شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ