طحان‌نظیف: عجله نکنید؛ برای آمار مشارکت زود است

اقتصاد ایران: سخنگوی شورای نگهبان گفت: بعد از فرایند رأی‌گیری، شمارش آرا را خواهیم داشت و بحث میزان مشارکت و فرد منتخب از سوی مراجع رسمی اعلام خواهد شد، لذا برای اعلام این اعداد و ارقام زود است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امشب در جمع خبرنگاران درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ما الان در حال رأی گیری هستیم و همین الان حضور مردم پای صندوق‌های رأی را مشاهده می‌کنیم و چون در حال رأی گیری هستیم، نمی‌توانیم آرا و ارقامی را به صورت دقیق گزارش دهیم و تا اتمام رای گیری باید طبیعتاً صبر کنیم.

وی ادامه داد: بعد از فرایند رأی‌گیری، شمارش آرا را خواهیم داشت و بحث میزان مشارکت و فرد منتخب از سوی مراجع رسمی اعلام خواهد شد، لذا برای اعلام این اعداد و ارقام زود است.

وی درباره گزارش‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی، گفت: بنده همین دقایق قبل از همکاران خود در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پرسیدم و موارد جزئی از صبح تا الان به همکاران ما گزارش شده و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری کردند، اما موضوع خاصی وجود نداشته و موارد جزئی که گزارش شده پیگیری شده و نکته خاصی که از آن نگرانی داشته باشیم وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود آیا شورای نگهبان آمادگی لازم را برای نظارت بر فرایند انتخابات خواهد داشت، بیان کرد: اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود یا خیر بنده اطلاعی ندارم و این موارد بعد از شمارش آرا مشخص می‌شود.

طحان نظیف گفت: نسبت به تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری البته اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، باید بگویم که ما همان روز ابتدایی که تقویم انتخابات مورد بررسی و تایید قرار گرفت، زمان بندی‌ها را مورد توجه قرار دادیم.

وی ادامه داد: در قانون اساسی آمده است که ظرف ۵۰ روز باید کل فرایند انتخابات انجام شود و لذا ما در تقویم انتخابات مرحله دوم را هم در نظر گرفتیم و قانون هم مشخص کرده و در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود، انتخابات مرحله دوم در روز جمعه ۱۵ تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد.

طحان نظیف در پاسخ به این سوال که فرایند تایید انتخابات چند روز طول می‌کشد، گفت: سه روز فرصت اعتراض است که در قانون پیش بینی شده است و اگر کاندیداها اعتراضی داشته باشند، طی سه روز باید ارائه کنند و شورای نگهبان تا ۳ روز فرصت دریافت شکایات را دارد و در اسرع وقت نتایج را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره زمان استقرار رئیس جمهور منتخب، گفت: پس از اتمام انتخابات و بعد از تایید صحت انتخابات، فرایندهای بعدی اعم از تنفیذ، تحلیف و استقرار دولت طی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ