حضور مردم در انتخابات نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است

اقتصاد ایران: مشهد- امام جمعه مشهد گفت: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت که از صبح روز شنبه در مشهدالرضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور بیش از هزار نفر مهمان خارجی به همراه پوشش سراسری اصحاب رسانه که با یُمن تشریف فرمایی خانواده‌های معظم شهدا همراه می‌شود، همه نشان از عظمت این رویداد بزرگ و سراسری دارد.

امام جمعه مشهد افزود: برادران و خواهران محترم، مساله دفاع از حرم یک جریانی است در تداوم دوران دفاع مقدس یعنی آن کسی که توانست دفاع از این نظام را بعد از شکست دشمن بعثی در مقابل بینش جریان‌های استکباری دنیا به نمایش بگذارد و آن را در مقام صلابت و قدرت این ملت به ثبت برساند، دفاع مقدس را به عنوان دفاع از حرم استمرار بخشید و اگرچه میدان این دفاع در عتبات عالیات شامل کربلای معلی، نجف اشرف و همینطور سوریه و شامات بود اما در واقع، همه اینها نمایشی از عظمت انقلابی ملت ایران در برابر چشم دشمن به شمار رفت.

مقاومت، چشم طمع دشمن را کور کرد

ووی خاطرنشان کرد: عزیزان ما از پاکستان و افغانستان این مسیر را ادامه دادند و در این بزرگترین حرکت در مسیر تداوم مردآفرینی این ملت، ما را کمک کردند. جریان دفاع از حرم اگر نبود، دشمن استکباری به ما طمع می‌ورزید اما دفاع از حرم ثابت کرد عظمت ملت انقلابی ایران در برابر استکبار جهانی آمریکا و اذنابش همچنان مستحکم و فوق العاده است.

علم الهدی ادامه داد: خدا رحمت کند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را. مردانگی، حسن تدبیر و فرماندهی میدانی او بود که باعث شد دفاع مقدس به عنوان یک حماسه قطعی در مقابل دشمن به ثبت برسد. دیگر یک زمان کار به جایی رسید که دشمن با خودش حساب کرد زمانی با حمایت شوروی و آمریکا، بیش از هزار و پانصد کیلومتر از خاک این کشور را زیر چکمه بعثی ناپاک کشیده اما این ملت رشید و غیور نه تنها به آزادسازی این هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خاک خودشان قناعت نکردند بلکه آنها را تعقیب کردند، دنبالشان رفتند و با جریان دفاع از حرم تا ساحل دریای مدیترانه پیش تاختند.

همه ما رهین منت مدافعان حرم هستیم

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شعار ثابت کنگره عظیم شهدای دفاع از حرم آن است که همه ما رهین منت مدافعان حرم هستیم زیرا اگر امروز قدرت ملت به کل عالم ثابت شده است، همه اینها به حرمت خون پاک آن جوانانی است که در صحراهای تفت دیده عراق و شام به خاک و خون کشیده شدند اما ایستادند و دشمن را عقب راندند.

وی تأکید کرد: برکات این خون‌ها در جامعه ما، غیرتمندی مردم را به وجود آورده است. یک نمونه دیگر از این غیرتمندی، همین حماسه حضور مردم در انتخابات امروز است که پایداری و پایمردی ملت پای انقلاب و نظام اسلامی را ثابت می‌کند و خون‌های شهدای دفاع از حرم و دفاع از نظام در عرصه‌های گوناگون را ارزش بخشیده و عظمت آن را ثابت می‌کند. اینها همه از برکت خون شهداست.

ملت ایران، صاحب بصیرت است

علم الهدی گفت: امروز خوشبختانه مردم ما چه جوان، چه میانسال، چه سالخورده، چه زن و چه مرد قدردان حرمت خون شهدا هستند و همین برکت هاست که برای مردم بصیرت به ارمغان آورده است. برخلاف اوایل انقلاب که مردم از این و آن سوال می‌کردند یا به سراغ ما می‌آمدند و می‌پرسیدند که به چه کسی رأی بدهیم، امروز بصیرت ملت به جایی رسیده که با انتخاب خود ثابت می‌کنند نیازمند هیچ قیّم و راهنمایی نیستند و شاخص را به درستی تشخیص می‌دهند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: خصوصاً برای این انتخابات که الگوی انتخاب پیش چشم مردم به طور واضح و شفاف روشن است و مردم نیز اندوه غمبار خود را در فراق شهدای خدمتشان را با انتخابی آگاهانه همراه خواهند کرد. شور و احساسی که ملت در طول این چهل روز از خود نشان داد، حاکی از این است که مردم واقعاً به چه کسی رأی می‌دهند و نامزدها باید چه کار کنند تا محبوب و مطلوب رأی ملت باشند.

علم الهدی عنوان کرد: وابستگی به رهبری، ذوب شدن در ولایت و کارآمدی، سه شاخصه ای است که امین ملت در مقام ریاست جمهوری باید داشته باشد و از همه مردم استان و مشهد دعوت می‌کنم تا همانطور که حماسه بدرقه را با حماسه حضور همراه کردند، در ویژه برنامه بزرگداشت چهلم شهدای خدمت که دوازدهم همین ماه در مشهد الرضا (ع) برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ