رسانه‌ها اخبار دروغ منتشر نکنند/دستگیری ۲ فعال مجازی در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: رسانه‌ها به ویژه فعالان فضای مجازی از انتشار اخبار کذب و غیرواقعی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر جمعه در جریان رأی انداختن خود در محله نیار اردبیل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دستگاه قضا تأمین‌کننده امنیت و سلامت انتخابات است و در این زمینه تلاش و کوشش جدی می‌شود تا مردم در امنیت و سلامت کامل در انتخابات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در کنار هیأت‌های اجرایی و نظارت، عوامل انتظامی، نظامی و اطلاعاتی نیز فضای انتخابات را رصد می‌کنند تا بر این امنیت و سلامت انتخابات خدشه‌ای وارد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با هشدار به فعالان فضای مجازی در نشر و انتشار اخبار کذب و بی‌پایه و اساس گفت: با فعالان فضای مجازی که اقدام به تشویش اذهان عمومی کنند، برخورد جدی می‌شود و در این زمینه مماشاتی با هیچ متخلفی نمی‌کنیم.

آفاقی از دستگیری ۲ فعال فضای مجازی به دلیل انتشار اخبار کذب و غیرواقعی خبر داد و افزود: یکی از این افراد در اردبیل و دیگری در شمال استان دستگیر شدند که از اولین ساعات صبح امروز اقدام به انتشار غیرواقعی اخبار و رویدادها می‌کردند تا بر اساس نظر رسانه‌های بیگانه مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: گشت سایبری را دادستانی با همکاری مجموعه نظامی و امنیتی فعال کرده تا فعالیت‌ها را در حوزه فضای مجازی رصد کنند و با هرگونه رفتار تشویش‌کننده افکار عمومی برخورد می‌شود.

آفاقی اضافه کرد: نباید فعالان این فضا اخبار کذب و بی‌پایه و اساس را از کانال‌های دیگر و یا رسانه‌های معاند پخش و یا باز نشر کنند بلکه بهتر است به منابع رسمی رجوع کرده و اخبار درست و صحیح را در روز انتخابات منتشر کنند.

وی بیان کرد: حضور با بصیر مردم در استان اردبیل نیز از اول انقلاب زمینه ساز دفع توطئه‌ها و اسباب خوشحالی بوده و امروز نیز هشتم تیرماه ملت با بصیر این استان با رأی خود تیری بر قلب دشمنان می‌زنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: پیام مقام معظم رهبری را ملت بیدار و بصیر ایران شنیدند و بر پایه همین نظرات سعی می‌کنند تا در جشن سیاسی و ملی حضور پیدا کرده و اسباب ناامیدی بدخواهان نظام را با قدرت و صلابت رأی خود مهیا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ