نام عجیبی که قرار بود برای بازی معروف Wordle انتخاب شود

اقتصاد ایران: سازنده‌ی بازی کلمات Wordle درباره‌ی تاریخچه‌ی این بازی توضیح داد و گفت که ابتدا نام دیگری را برای آن در نظر گرفته بود.

Wordle نام هوشمندانه‌ای برای بازی معروف حدس کلمات است که توسط جاش واردل انتخاب شد. با این حال، زمانی که او در سال ۲۰۱۳ روی توسعه‌ی این بازی کار می‌کرد، تصمیم داشت نام عجیبی را برای آن انتخاب کند.

اسکرین شات صفحه بازی کلمات وردل wordle
عکس: The Verge

واردل در جریان کنفرانس Config فیگما بیان کرد: «قرار بود بازی وردل را Mr. Bugs’ Wordy Nugz بنامم. اگر این اسم را انتخاب کرده بودم؛ فکر می‌کنم که موفق نمی‌شد.»

واردل در طول ارائه‌ی خود درباره‌ی تاریخچه‌ی بازی صحبت کرد و نمونه‌های زیادی از طراحی‌های اولیه را به‌نمایش گذاشت. او از کلمات خوشش می‌آمد و به بازی Mastermind علاقه‌مند بود، بنابراین در سال ۲۰۱۳ این دو ایده را در هم آمیخت و شروع به ساختن بازی‌ای کرد که بعدها به Wordle شناخته شد.

اسکرین شات صفحه بازی کلمات وردل wordle نسخه قدیمی
عکس: The Verge

نمونه‌‌اولیه‌ی وردل برای اندروید طراحی شده بود و بسیاری از اصول فعلی بازی در آن وجود داشت؛ شما ۶ حدس برای کلمه‌ای پنج حرفی داشتید، اما این نسخه بدون پایان بود؛ به این معنی که به‌محض حدس‌زدن یک کلمه، می‌توانستید سعی کنید تا کلمه‌ی دیگری را حدس بزنید. علاوه‌بر این، کلمات پنج حرفی را به‌صورت تصادفی انتخاب می‌کرد؛ در نتیجه ممکن بود کلمات ناشناخته‌ای مانند zizel یا yrneh را حدس بزنید.

واردل به طراحی بازی ادامه داد. در برخی از نسخه‌های قدیمی‌تری که در ارائه‌اش نشان داد، چیزهایی مانند امتیاز و علامت X قرمز برای نشان‌دادن تعداد جان‌ها وجود داشت.

اسکرین شات صفحه بازی کلمات وردل نسخه قدیمی
عکس: The Verge

همه‌ی کارهای توسعه‌ی بازی در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد، زمانی که واردل هنوز نام Mr. Bugs را برای آن در نظر گرفته بود. او گفت که ناگهان علاقه‌اش به بازی را از دست داد و این پروژه را تا ۶ سال رها کرد.

مقالات مرتبط
  • نیویورک تایمز نسخه‌های کپی بازی Wordle را از دسترس خارج می‌کند
  • بازی‌های سرگرم‌کننده پلتفرم لینکدین در دسترس قرار گرفتند

در سال ۲۰۲۱، واردل نسخه‌ای از آنچه بعدها به Wordle تبدیل شد روی دامنه‌ی شخصی خود ایجاد کرد. او می‌گوید که تا ۶ ماه فقط خودش و همسرش در وب‌سایت بازی می‌کردند. سپس آن را با خانواده به اشتراک گذاشت؛ آن‌ها با دوستان به اشتراک گذاشتند و به تدریج شروع به رشد کرد.

در ۳۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (۱۱ بهمن ۱۴۰۲)، نیویورک‌تایمز اعلام کرد که بازی وردل را خریده است. واردل گفت: «به‌نظرم این اتفاق خیلی‌ها را غافل‌گیر کرد. این تصمیم برای من بسیار واضح بود که بازی را بفروشم، زیرا نمی‌خواستم کسب‌وکاری در صنعت گیم اداره کنم و فقط علاقه‌مند به ساخت چیزهای مختلف هستم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ